Home Nyheder Vandflyver og mødelokale i samme booking

Vandflyver og mødelokale i samme booking

0
SHARE

Nyt samarbejde mellem de to nye danske firmaer gør det muligt at booke et mødelokale i f.eks. Aarhus eller København sammen med billet til vandflyveren mellem havnene i de to byer.

Nordic Seaplanes, der sidste år begyndte at flyve mellem havnene i København og Aarhus, og den danske bookingportal af mødelokaler, Gaest.com, har indledt nyt samarbejde.

Nu er det muligt at booke et mødelokale sammen med sin vandflybillet, så f.eks. forretningsfolk i én og samme proces kan planlægge en hurtig måde at komme frem og tilbage på og samtidig booke et mødelokale. Mødelokalerne hos Gaest.com kan bookes for én time til f.eks. en jobsamtale, tre timer til et bestyrelsesmøde eller en hel dag til et kursus.

Gaest.com åbnede i januar i år med ambition om at gøre for mødelokaler, hvad Airbnb har gjort for overnatningssteder.

Sidste måned sagde dets stifter og adm. direktør, Anders Boelskifte Mogensen, til standby.dk:

”Vi er hver måned siden åbningen vokset 30-35 pct. i bookinger. En typisk transaktion hos os er på fire timer til 2-3000 kr. Vores hidtil største booking var på 30.000 kr.”

Gaest.com starter typisk i storbyer. Her er kvadratmeterprisen høj, så det koster mange penge at have ubenyttede mødelokaler.

Senest er Gaest.com åbnet i Oslo med to ansatte, ligesom man har medarbejdere i Stockholm og i denne måned åbnes i London, her udbydes til at begynde med 1.000 mødelokaler.

”Vores ambition er at blive den foretrukne platform for booking af små og mellemstore møder. Foreløbig har vi 14 på lønningslisten, men endnu ikke sammenhæng mellem udgifter og indtægter. Indtil nu udbyder vi 3.000 mødesteder,” siger Anders Boelskifte Mogensen.

Gaest.com fik forleden sin firmakunde nr. 500, Singapore Airlines i Danmark.

Firmaet tjener penge via kommission på udlejning, 10 pct. fra etablerede udlejningsvirksomheder og 20 pct. fra almindelige virksomheder, der vil tjene penge på at udleje deres mødelokaler.

”Vi prøver at være fair. Vi har typisk små og mellemstore kundearrangementer og ingen ambitioner om at håndtere de større,” siger Anders Boelskifte Mogensen.