Home Nyheder Styrket udvikling i dansk turisme

Styrket udvikling i dansk turisme

0
SHARE

Det betyder en ny platform for den destinationsdrevne udvikling af turismen i Danmark. Foreningens nyvalgte formand Ole Tormod Bøndergaard siger:

”Konkurrencen om gæsterne og om at have de rigtige produkter foregår i høj grad på destinationsniveau. Vi har med Danske Destinationer selv taget førertrøjen i arbejdet med at sikre, at vi opnår og fastholder den internationale synlighed, tiltrækningskraft og kvalitet, som er nødvendig.”

 

Foreningen vil arbejde sammen om en række udviklingsaktiviteter i forlængelse af det helårsturismeprojekt, VisitDenmark har drevet siden 2007. Foreningen skal være omdrejningspunkt for udviklingsarbejdet, og ønsker at være talerør for den professionelle destinationsudvikling, så der i stigende grad skabes gode og konkurrencedygtige vilkår for turismen i Danmark. Danske Destinationer har status som et destinationspartnerskab, og vil i lighed med andre erhvervspartnerskaber arbejde med markedsføring.

 

VisitDenmarks adm. direktør Dorte Kiilerich er glad for dannelsen af det nye destinationspartnerskab:

”Det er et meget fremadrettet og stort skridt, at det første nationale partnerskab nu dannes med reference til den fælles strategi. Partnerskabets fokus på selv at tage det fremtidige ansvar for at løfte den videre destinationsudvikling samt fortsat styrkelse af den internationale synlighed er helt rigtigt. Det er en god dag for dansk turisme!”.

 

Foreningen består indtil videre af: Toppen af Danmark, Destination Djursland, Destination Ringkøbing Fjord, Destination Sydvestjylland, Aalborg, Bornholm og Odsherred. Tilsammen tegner de syv destinationer sig for en fjerdedel af alle overnatninger i Danmark og knap en femtedel af den samlede turismeskabte omsætning.

Skrevet af Flemming Juul