Home Nyheder SAS stewardesser trætte af smilekursus

SAS stewardesser trætte af smilekursus

6
SHARE

Ifølge avisen.dk har stewardesse gennem 12 år, Signe Damgaard, været igennem endags kurset ’Smile’, som hun finder nedværdigende, fordi hun allerede længe har gjort det, som kurset opfordrer til.

 

Hun lægger vægt på, at ledelsen ikke tager vare på de problemer, som idelige besparelser har medført, og som blandt andet kan være manglende mad til række 32 eller at personalet ikke når helt derud på grund af underbemanding.

 

Hun får opbakning af fagforeningen, der synes at smilekampagnen rammer helt ved siden af. Kabinepersonalets formand i SAS, Jakob Esposito, finder kampagnen er et mislykket forsøg på at skabe begejstring, mens der ikke er meget at smile ad.

 

"I forvejen har vi den højeste kundetilfredshed og personalet er som personer både glade og servicemindede, så kurset er spildte penge," siger han til Newspaq og han forstår udmærket frustrationerne, fordi koncernledelsen stadig ikke har fortalt, hvilke ændringer man vil gennemføre for at genetablere arbejdsglæden.

Skrevet af Flemming Juul

6 COMMENTS

  1. Att gå på smilekurs är precis vad Signe och Jacob behöver! Den hårda kärnan i CAU är bara så tröttsam i sin negativa attityd. Övrig personal i andra länder ser positivt på detta initiativ.

  2. Jacob Esposito är ordförande i CAU. Signe Damgaard sitter i styrelsen för CAU. Jacob och Signe gillar inte smilekursen.

  3. Jeg giver signe fuldstændig ret , og er helt enig med formanden Esposito. Så længe man har inkompentente ledere i SAS ( især på jorden ) så kommer de ikke ret langt i deres nye strategi , hvori man forgæves satser på medarbejder excellence . Spørgsmålet er bare hvad vil man gøre for at have motiverede og kompentente ? Man bruger gang på gang penge på midler og kurser som ingen nytte har !! Istedet for at fokusere på servicen ombord som er helt af helvedes til ( nu tænkte jeg mere på servering af mad på økonomi klassen. Så det her er ligesom mange andre ting en OMMER !

  4. Der er mange dygtige og servicemindede stewardesser i SAS, men langt de fleste, specielt dem over 35-40 år har altid virket, som om turen er noget, der bare skal overstås, SAS kabineansatte skulle forholde sig til at ledelsen forsøger at justere sig efter markedet, og ikke til en tilstand, som da SAS havde monopol, dengang var stewardesserne også sure og arrogante, de burde tage en tur på monkeyclass med Lufthansa eller KLM, så kunne de opleve kabineansatte, som behandler passagerne med respekt og et smil

  5. Signe Damgaard är inte vilken ah som helst. Hon är medlem i CAUs styrelse! Många tycker smilekursen är en väldigt bra vidareutbildning. CAU gillar den tydligen inte.

  6. Det nye tiltag med SMILE er IKKE et smilekursus, men en måde at gribe servicebegrebet an på. Når det så er sagt, ER det en meget svensk måde at motivere de ansatte. Derfor klapper de i hænderne i Stockholm og nok ikke så meget i København. Og mon ikke det er ved at være lidt en myte, at “de fleste” i SAS’ kabinekorps er sure og vrisne!? Det er jo ikke ligefrem det indtryk man får af at læse selskabets kundetilfredshedsstatistik. Og hvad angår SAS’ økonomiklasseservice, så er det igen en svensk ledelse, der holder fast i det. At flyve med SAS Sverige er jo som at flyve med easyJet, sådan som de annoncerer om alt det, der kan købes. Det gider jeg som forretningsrejsende ikke at høre på – og det undgår jeg med SAS Danmark, der efter min mening generelt har en meget bedre tilgang til servicen ombord.

Comments are closed.