Home Nyheder Ny passagerrekord for SAS

Ny passagerrekord for SAS

4
SHARE

sas airbus a340SAS fik en positiv trafikudvikling i august med en passagervækst på over 9%. I alt rejste 2,6 millioner med SAS, hvilket er rekord for en august.

Flyselskabets trafik steg med 6,3% i måneden, positivt påvirket af nye ruter og øget kabinefaktor. Væksten var størst på de skandinaviske og europæiske ruter med en vækst på ca 10%. SAS samlede kapacitet steg med 3,2%, mens kabinefaktoren forbedredes med 2,4 procentpoint til rekordhøje 82,9% for en august, hvilket er langt bedre end forventet af analytikerne.

”For anden måned i træk valgte rekordmange passagerer at flyve med SAS. Det viser, at vores fokus på smidige og bekvemme rejser, i forbindelse med et attraktivt EuroBonus-program, får udmærket respons i markedet. Frem mod efteråret arbejder vi videre med yderligere at forbedre vores konkurrencekraft både ved øget effektivitet og fortsatte produktforbedringer”, siger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS.

Den valutajusterede yield i juli var 11,8% lavere end sidste år og PASK var 9,8% lavere, begge negativt påvirkede af en nyvurdering af EuroBonus gæld i juli 2013. Justeret for nyvurderingen var yielden 8,3% lavere og PASK 6,2% lavere. I august forventer SAS en negativ PASK men ikke så negativ som i juli 2014.

4 COMMENTS

  1. SAS can lige så godt indse at de skal satse på en høj belægning og så tænke mindre på yielden.
    Deres produkt er nok bedre en Norwegian men på de lange ruter er de jævn middel klasse så der er de nød til at tænke på at få mange folk med frem for at tjene mange penge på få passagerer.
    Jeg flyver selv oversøisk flere gange årligt og vælger sjældent SAS da de ofte er dyrere end alternativet og ikke har en standard som jeg er parat til at betale ekstra for.
    Jeg betaler til gengæld glædeligt lidt ekstra for at flyve Emirates men SAS er lysår fra at nå deres service niveau så de er nød til at tilbyde priser der kan konkurrere.

    • Siden du sammenligner SAS med Emirates, så er det fordi du ikke flyver direkte, men vælger at flyve med minimum 1 stop undervejs.
      Det har altid været et bedre produkt og dermed dyrere at flyve direkte end med et stop, derfor kan jeg ikke bruge din sammenligning til noget i denne sag.
      Skal du sammenligne et produkt med pris er du nødsaget til at vælge et sammenligneligt produkt. Eks. At sammenligne Norwegians og SAS’s direkte ruter til New York.

      • Claus.
        Emirates kan IKKE sammenlignes med nogle andre vestlige nationale selskaber.
        Emirates har ubegrænset kapital (oliepenge) i baghånden.
        Du forlænger & besværligører dine rejser ved at flyve via DXB i stedet for evt direkte. Blot for at få 1 tomme ekstra benplads & 2 rejer ekstra til forretten..

  2. Passagertal er fløjtende lige gyldige, når der ikke er penge i billetterne!!!

Comments are closed.