Home Nyheder Nu vil SAS tage kampen op

Nu vil SAS tage kampen op

7
SHARE

Senioranalytiker Jacob Pedersen fra Sydbank siger til Jyllands-Posten, at SAS nu har stoppet med at give markedsandele fra sig og vil følge trop, når konkurrenterne udvider på de vigtige ruter, skriver borsen.dk.

 

Det gælder for eksempel på SAS kernerute mellem København og Stockholm, hvor Norwegian netop har åbnet endnu en afgang. Nu gør SAS det samme for at bevare sin førerposition på en rute, hvor frekvenden er afgørende, fortæller Jacob Pedersen.

 

Kunderne skal dog ikke vente krig på priserne, men en skarp kamp på frekvenserne, hvor SAS er i førertrøjen.

Skrevet af Flemming Juul

7 COMMENTS

  1. Det nytter jo ikke noget, pax er prisbevidste og ser hellere på prisen end på frekvensen. Kun business har betydning for tider og frekvenser, men de er der jo ikke så mange tilbage af…

  2. SAS har ingen chancer, festen for SAS er slut, som JK skriver, er passagererne speciellt i dag meget prisbevidste ! Naar Ryanair kommer til efteraaret er SAS fertigt !

  3. Ja, godt at du JK snakker så nemt om Norwegian for mit selskap bruker SAS for skal man ha med bagasje etc så bliver SAS billigst og så slipper man alle Norwegians gebyrer.

  4. Om/När Ryanair kommer till CPH så är det nog Norwegian som kommer att möta den hårdaste konkuransen.

  5. Ja , ja i “super lavpris entusiaster” fra Norwegian eller hvor i nu kommer fra. Bliv i bare i troen om at bare man sparer alt væk så er kunderne tilfredse. Der er altså stadig nogle der er intereserede i frekvens og ikke mindst afgangs og ankomst på “normale” tidspunkter da man ofte ikke bor lige ved lufthavnen og det er altså uanset om det er business eller pleasure. Og man kan jo også flyve economy hos SAS – og så behøver man måske ikke en ekstra overnatning…..

  6. Kære alle
    I længden kan det KUN betale sig med lavpris hvad enten I vil det eller ej…Flyver du frekvensmæssigt rigtig mange gange lavpris, sparer du STORT!

  7. Til JK og Katastrofeselskab,
    Lavpris er godt for nogen, feks. for dem der tidligere tog en bustur til Prag, men som idag har råd til at flyve. Visse, ikke mange, men dog nogle få forretningsfolk som kan/ønsker at flyve på mærkelige og skæve tider. glemmer aldrig da DR viste et klip fra en tom NW flyver til OSL. Hvis man skal til Mallorca på ferie er det også dejligt mad lavprisselskaberne, de har alle daglige afgange til denne ø. Men er man forretningsfolk der har vigtige møder, som måske også får en høj løn, ja så kan det ikke betale sig at flyve lavpris. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre hvis der kun er få afgange om dagen, ja i nogle tilfælde om ugen. Hvis man f.eks. skal ud på en konsulent opgave i STO, hvor timeprisen typisk kan ligge på 8000,- kr. så nytter det ikke noget at man enten skal stoppe opgaven før tid hvis man ikke er færdig når flyet går, eller at man er nød til at tage flyet dagen efter. så kan det godt blive dyrt at have sparet på flybilletten. Fleksibilitet er et must og det har SAS, sammen med en kanon punktlighed, hvilket også er et must. Selvom man skal på ferie/weekend ophold skal man se sig om. SAS flyver ofte flere gange om dagen for at tilfredsstille sine forretnings kunder, mens lavprisselskaberne ofte maksimum flyver en gang om dagen. Hvis de så er nød til at aflyse afgangen tilbyder de mulighed for flyve dagen efter, hvis der er en afgang ellers kan man få pengene tilbage for flybilletten. dog har man jo som regel allerede booket hotel og taget fri fra arbejde og så er det spørgsmålet om ikke en 100,- mand mere til SAS der som oftest vil booke folk på et andet flyselskab eller på deres egen maskine der afgår bare lidt senere. SAS har billige priser til stortset alle destinationer i europa og den store verden og tænker man på alle de gange NW og RA må aflyse afgange og dermed efterlader passagerer til deres egen skæbne så ville jeg tænke mig om en ekstra gang inden jeg bookede hos gebyr maskinerne…

Comments are closed.