Home Nyheder Norwegian langt over forventning

Norwegian langt over forventning

6
SHARE

Norwegian (NAS) leverer langt bedre end analytikerne havde ventet på forhånd og slår til i tredje kvartal.

Omsætningen ligger næsten 100 millioner norske kroner over det forventede. Også driftsresultatet viser sig markant bedre med 573 millioner, mod forventet 536 millioner norske kroner.

 

Det er Norwegians bedste kvartalsresultat nogensinde. Resultatet før skat ligger på næsten trekvart milliard med 733 millioner kroner. Markedet belønner aktien med en syv procents vækst.

Skrevet af Flemming Juul

6 COMMENTS

  1. Det er godt at se en flyselskaber som tjener penge, det er ikke nemt lige nu.
    Tilykke til Norwegian.

  2. Langt over forventning? Ja, bortset fra, at Norwegian ville have et mindre overskud end samme periode året før, hvis ikke det var for de 175 NOK, som de modtog fra SAS!! Så altså ikke et regnskab at prale af!

  3. Men kære INT, resultatet er da stadig noget bedre end andre aktører på det nordiske marked…

  4. Altsa ikke et regnskab at prale af?
    Jeg kan slet ikke forstaar det der kommentare fra INT?

  5. JK!
    Er det bedre end de andre aktører?
    Norwegian er vist ene om at gøre det dårligere end sidste år.

  6. EUR – du skal ikke lade dig frustrere af smålige sønderjyders negative holdning til at det går andre luftfartsselskaber godt. Det er svært at forestille sig andre end førnævnte personer som kan være negative over at det endeligt lykkes for luftfartsselskaber at tjene penge. Nej du, lad dig i stedet opmuntre med at det rent faktisk kan lade sig gøre både at sælge billetter til en lav pris, og samtidig tjene penge. Det kræver en dygtig ledelse og en stor volumen, med en ensrettet og omkostningsfikseret produktion – og netop derfor har sønderjyderne ikke en kinamands chance for at være med på vognen, med deres kluntede ledelse og mange forskellige flytyper. Når først SAS får sit Core program fuldt implementeret, så vil der bare være SAS (på trods af relativt høje omkostninger og mangfoldig flyflåde) og Norwegian tilbage om at betjene markedet for henholdvis full fare og low fare kunder. Cimber-Sterling har ganske enkelt ikke volumen og evnerne til at konkurrere med de store.

Comments are closed.