Home Nyheder Norwegian fra CPH til New York og Los Angeles

Norwegian fra CPH til New York og Los Angeles

5
SHARE

norwegianDe nye langdistanceruter med flyselskabets Dreamlinere går fra foråret 2014 fra København til New York (JFK) og Los Angeles (LAX). Desuden åbnes nye ruter fra Stockholm og Oslo til Los Angeles og Oakland-San Francisco (OAK), mens nordmændene får en rute til Orlando (MCO).

I samarbejde med Copenhagen Connected åbnes til februar og marts ruter mellem København og New York og Los Angeles. Desuden øger Norwegian kapaciteten fra København til Fort Lauderdale fra to til tre gange om ugen.

”JFK og Los Angeles har været de største u-servicerede ruter ud af København, og med ét slag sikrer Norwegian, at vi får dem på kortet. De to nye ruter forbedrer rejsemulighederne betragteligt for de nordeuropæere, der har CPH som deres foretrukne udgangspunkt,” siger Thomas Woldbye, adm. direktør Københavns Lufthavn.

I dag er der ingen, der tilbyder direkte flyvninger mellem København og Los Angeles. Der er heller ingen, der tilbyder direkte flyvninger fra Oslo til Los Angeles, San Francisco og Orlando. Det samme gælder fra Stockholm til Los Angeles og San Francisco.

Norwegian lancerede sine langdistanceaktiviteter i maj i år.

”Modtagelsen af vores direkte ruter til New York, Bangkok og Fort Lauderdale har været fantastisk. Belægningen har været 96% i 2. kvartal. Ruterne er ikke blot blevet godt modtaget af de skandinaviske passagerer, men også af asiater og amerikanere, som skal til Skandinavien,” siger Norwegians CEO Bjørn Kjos.

5 COMMENTS

  1. Ole Nyborg, hvis lysten havde været der, så havde du nok taget afsted…
    Det er virkeligt svært at falde på halen over Norwegian, når utallige og gentagne sammenligninger viser at de stort set konstant er dyrest. Og det er uanset hvem de bliver sammenlignet med.
    Og vi har jo i øvrigt endnu til gode at se hvad der sker, når et fly får teknik og bliver strandet i USA. Folk ligger som de har redt, men mon ikke der bliver et kor af flæbende tåber, som føler sig dårligt behandlet. Jeg tror det…..

  2. Jacob har ret. Vi har endnu til gode at se hvad der sker når DY har en annullering. Der bliver et værre skrigeri når folk kommer hjem en uge senere.

    En anden ting jeg ikke forstår omkring DY’s oversøiske satsning er at kabinepersonale og piloter her i Skandinavien ikke reagerer. Deres dreamliners er som bekendt placeret i et skuffeselskab i Irland for at de kan bemande med udlandsk arbejdskraft. Kan de ikke se det er første skridt mod at gøre det samme med det samme med de europæiske flyvninger? I dag er der en nyhed om at alle deres nye fly fremover vil blive placeret i et skuffeselskab i Irland. En nyhed der forsvinder lidt i nyheden om de nye langruter. Mon ikke det er bevidst? Se skriften på væggen venner: I har jeres job på lånt tid hvis I bliver ved at acceptere stiltiende. Og som kunde må man jo vælge hvilken forretningsmodel man har mest sympati for.

Comments are closed.