Home Nyheder Kendt SAS-profil ny kommunikationschef i VisitDenmark

Kendt SAS-profil ny kommunikationschef i VisitDenmark

0
SHARE
Mikkel Thrane.
Mikkel Thrane.

1. oktober tiltræder Mikkel Thrane som ny presse- og kommunikationschef i VisitDenmark. Han har senest været kommunikationschef i SAS Group. VisitDenmarks hidtidige pressechef bliver i stedet chefkonsulent i organisationens kommunikationsafdeling.

I SAS Group havde Mikkel Thrane ansvar for koncernens interne kommunikation på tværs af de skandinaviske lande og internationale områder. Ligeledes har han været som souschef i koncernens ”Stakeholder Relations” og haft ansvar for presse, PR, sociale medier, intern kommunikation, lederkommunikation osv.

I VisitDenmark får 47-årige Mikkel Thrane det overordnede ansvar for kommunikation til international og dansk presse samt PR.

”At være med til at markedsføre Danmark som turist- og mødedestination er en ærefuld opgave og en stor udfordring i en verden, hvor destinationer konkurrerer om at få fortalt de gode historier, der kan få medier og turister til at stille skarpt på deres styrkepositioner,” siger Mikkel Thrane.

Mikkel Thrane afløser Mette Dahl-Jensen. Hun bliver i stedet presseafdelingens chefkonsulent. ”Det er en god ide med nye kræfter i afdelingen, jeg er meget tilfreds med ændringen, der er uden dramatii,” siger hun til takeoff.dk

Når det gælder danske medier, ser Mikkel Thrane gode muligheder for at skabe større kendskab og interesse for turismen som erhverv.

”Turismen er en af de store vækstskabere i Danmark med en omsætning på 82 milliarder kroner, der skaber beskæftigelse til knap 120.000 personer. Turismeerhvervet fortjener flere historier, der kan belyse erhvervets betydning for den danske samfundsøkonomi,” siger Mikkel Thrane.

Mikkel Thrane er uddannet journalist og har en bachelor fra politstudiet ved Københavns Universitet. Inden han kom til SAS som pressechef for Danmark i 2008, var han i en årrække journalist på Berlingske Tidende, indtil han blev kommunikationsrådgiver hos PET. Sammen med en kollega var han efterretningstjenestens første kommunikatør og stod for at udvikle PET’s kommunikationsstrategi og første presseafdeling.