Home Nyheder Hjælp til digital tilstedeværelse

Hjælp til digital tilstedeværelse

0
SHARE

konkurrence-ferie-dk15Turisterne tager for givet, at turismevirksomheder eller destinationer findes på nettet – ellers eksisterer de ikke.

VisitNordjylland har allieret sig med Green Click Media for at hjælpe turisterhvervet med at styrke den digitale tilstedeværelse og position på nettet.

Turisternes adfærd har ændret sig. Mens guidebøger samler støv og stilheden larmer på turistkontorerne, er turisterne i fuld sving med at planlægge ferien og søge oplevelser og aktiviteter via computer, tablets

eller smartphones. I den erkendelse har VisitNordjylland og Green Click Media iværksat et projekt med titlen ’Digital tilstedeværelse’ for at opkvalificere virksomheder til at udnytte de digitale muligheder.

”Digital turistinformation er et af de felter, som bør udvikles for at skabe ny vækst i turismen. Men det kan kun lade sig gøre, hvis vi sørger for, at turisterhvervet er klædt på til at formidle deres produkter og gode oplevelser via online tilstedeværelse”, siger onlinechef for VisitNordjylland Tonie Horsens.

Thomas Holst Frederiksen fra Green Click Media har besøgt virksomheder i Thy og Østhimmerland: ”Mange af virksomhederne skal lære, at de ikke kun sælger et produkt, men en oplevelse, og det er uanset om der er tale om en tøjforretning, gårdbutik eller restaurant. Den positive oplevelse begynder som en online brugeroplevelse, hvor de bliver præsenteret for flotte billeder, inspirerende videoer og de væsentligste budskaber. Og så skal det være nemt at foretage et køb eller en bestilling”.

Thomas Holst Frederiksen tager i uge 11 fat på en ny rådgivningsrunde, denne gang ved Jammerbugten.