Home Nyheder Hård kritik fra stifteren

Hård kritik fra stifteren

2
SHARE

Under sin høring i High Court under den sag, han har anlagt mod det selskab, han selv stiftede i 1995, klagede han også over, at selskabet angiveligt generer kunderne med kortfristede indgreb på grund af pres på omsætningen.

 

Sir Stelios gav som eksempel en sms-erindringsbesked til 5,99 pund, som han modtog kl. 10.55 og fortalte ham, at boarding til hans afgang var sluttet klokken 10.20.

 

”Hvis det ikke var fordi, jeg har forbindelse til easyJet, ville jeg have følt mig bestjålet for 5,99 pund”, sagde han og gjorde opmærksom på, at dette blot var et enkelt eksempel på, at forsøgene på at skabe ekstra omsætning fører til aktiviteter, som intet er værd og blot skader easyJets brand.

 

Sir Stelios ejer 38% af easyJet, men har trukket sig fra bestyrelsen. Hans easyGroup har lagt sag an mod easyJet med baggrund i retten til at benytte navnet ’easy’, som ejes sir Stelios.

 

Betingelserne for at benytte navnet er blandt andet, at selskabet højst må hente 25% af sin omsætning fra aktiviteter, som ikke direkte berører virksomhedens hovedaktivitet.

Skrevet af Flemming Juul

2 COMMENTS

  1. ooops.. mon ikke lige O’Learys marketingdrenge i Ryanair har fået noget at tænke på. E-mails som kunden ikke har bestilt , sendt så sent at kunden ikke kan bruge den og så tage 60 kr. stk. Man kan se tandhjulene snurre i Dublin og € tegnene rulle rundt i øjnene på dem.
    De må ærgre sig gule og blå over at de ikke fik den idé først….. 🙂

Comments are closed.