Home Nyheder Flyselskaber går efter forretningskunder

Flyselskaber går efter forretningskunder

1
SHARE

Interessen for segmentet er betydelig selv om antallet af erhvervsrejsende er faldet voldsomt. Lavprisselskaber satser på segmentets foretrukne ruter, mens de traditionelle selskaber vil kæmpe for at fastholde klientellet. skriver business.dk.

 

Norwegian, easyJet og Cimber Sterling har i deres rutenet tydeligt markeret interessen ved at øge frekvenserne på de mest attraktive forretningsruter og lægger ikke skjul på, at de er villige til at satse yderligere i årets løb.

 

Men lavprisselskaberne får kamp til stregen af de traditionelle selskaber, hvor kommerciel direktør Lars Sandahl Sørensen fra SAS bebuder, at man vil kæmpe benhårdt for hver en tomme i segmentet. Han understreger, at forretningssegmentets behov i forhold til ruter og fartplaner spiller stærkt ind i planlægningen og at man udvikle nye fordele og være aggressive på priserne overfor de forretningsrejsende.

 

De traditionelle ruteselskaber har indtil for nylig siddet tungt på forretningssegmentet, men krisetider har fået virksomhederne til at flytte medarbejderne fra business class til economy eller over i lavprisflyene, hvor selskaberne tilsvarende er kommer med segmentvenlige tiltag,for eksempel med hensyn til fleksibilitet.

Skrevet af Flemming Juul

1 COMMENT

  1. Ja, og der tilbydes gratis internet af NORWEGIAN i Norge mens du venter på flyet. Det koster et flyselskab næsten ingenting, men alligevel skulle det komme fra NORWEGIAN og ikke RYANAIR, SAS, CIMBER, e.l. som tager 2-3 gange højere priser end de “gamle” selskaber. Det er konkret service, og ikke tom retorik, der kan bruges til. Lad os få noget konkurrence 🙂

Comments are closed.