Home Nyheder Flere SAS-forbindelser

Flere SAS-forbindelser

2
SHARE

Forbedringen i Københavns Lufthavn betyder, at minimumtiden ved flyforbindelser reduceres fra 40 til 30 minutter. Desuden effektiviseres bagagehåndteringen, og SAS får sit eget område, hvor alle SAS’ fly samles ved siden af hverandre.

”Det betyder, at rejsende til og fra for eksempel Norge via København slipper for at stresse over lange afstande for at nå sin flyforbindelse videre. Specielt er vi glade for, at hele 43 nye attraktive forbindelser videre nu bliver tilgængelige for vores passagerer, noget som gør SAS’ netverk endnu bedre”, siger salgs- og markedsdirektør for SAS i Norge, Stein Bemer.


Rejsende til og fra Oslo, Stockholm, Bergen, Göteborg og Stavanger, som er blandt de destinationer som regnes blandt ’BIG6’, kan nyde ekstra godt af effektiviseringen i lufthavnen, der har en ambition om at blive verdens bedste transfer-lufthavn. I løbet af året vil samarbejdet udvides til også at gælde ikke-Schengen destinationer.

Skrevet af Flemming Juul

2 COMMENTS

  1. State Support is bad enough, but now the Airport is also supporting SAS.
    This is basically, another kick in the teeth for stand alone Airlines,this Airport should be ashamed of this open support for a state sponsored Airline. The transport minister of Denmark should intervene, in order to ensure fair competition for all, but of course he will not, as the government have shares in this Airline.
    Often Standby does not print comments against the Airport…..lets see if you do this time.

  2. Hmm, det var da på tide, at CPH fik fingeren ud og givet SAS (som største kunde og i øvrigt har meget af æren for lufthavnens udvikling gennem tiderne) nogle flere fordele, som de kan sende videre til os passagerer. Ligesom i alle andre moderne lufthavne, har de største selskaber og alliancer deres trafik samlet i én terminal.
    Hvad angår lavprisselskaberne, så er det vel lidt ligemeget, hvor de parkerer; deres passagerer betaler ikke alverden for at flyve og de har alligevel ikke transitpassagerer, så who cares!? Fair konkurrence mig i r….! Hvad med, at alle luftfartsselskaber også skulle konkurrere fair på markedsførings- og slutprisen (læs: gebyrer)!?

Comments are closed.