Home Nyheder Fælles branding af Nordatlanten

Fælles branding af Nordatlanten

0
SHARE

NATA har indset nødvendigheden af fælles branding af Færøerne, Island og Grønland og iværksat en konkurrence blandt udvalgte reklamebureauer, om en fælles profil og en online-kampagne til at understøtte et nyt website. Valget faldt på islandske TBWA, som vil præsentere en kampagne i september på Vestnorden Travel Mart.

 

I april var Nordatlantens Brygge ramme om ”Nordatlantiske Dage” med modeshow, foredrag, slædehunde, vikinger, kajakvendinger og boder langs kajen med alt fra rejsebureauer til smagsprøver fra de tre lande. NATA håber at kunne gøre det til en årligt tilbagevendende begivenhed.

 

Island var de første til, i samarbejde med BMI Publication i England, at tilbyde agenter mulighed for at certificere sig som Islandskyndige gennem Iceland Informer. Lige nu udarbejder NATA på det tilsvarende for Færøerne og Grønland, men udvidet så potentielle turister også kan få adgang. Målet er at gøre Vestnorden kendt gennem lærende leg på internettet. Projektet ventes præsenteret i januar 2009.

Skrevet af Flemming Juul