Home Nyheder ’Det var Norwegians egen skyld’

’Det var Norwegians egen skyld’

32
SHARE

Adm. direktør Jacob Krogsgaard har ifølge business.dk ingen planer om reprimander til de medarbejdere, som under forskellige evntyrlige dæknavne købte stort op af Norwegians 1-krones billetter til debut-flyvningen mellem Karup og København. Han understreger dog, at han ikke selv ville gøre noget tilsvarende.

 

Men han fastholder, at han heller ikke vil gå ud og sælge billetter til én krone inklusiv skatter og afgifter, som påfører selskabet direkte tab og han gør opmærksom på, at det er Norwegians beslutning, at der ikke var restriktioner på, hvor mange 1-krones billetter man måtte købe.

 

Han mener ikke, det er en arbejdsgivers opgave at blande sig i, hvad de ansatte gør som privatpersoner og gentager, at aktionen ikke er firmaets politik. Alligevel har han nu udstedt forbud imod, at ansatte i Cimber Sterling i fremtiden generer Norwegian.

 

I øvrigt er det langt fra første gang, at anonyme opkøb af ultrabillige flybilletter finder sted.

Skrevet af Flemming Juul

32 COMMENTS

  1. Hvor er det dejligt at se den kloge narer den mindre kloge. Stort bifald til de fantasifulde ansatte i Cimber! Jeg flyver Cimber hvor jeg kan! Gider heller ikke “slås” om pladsen.

  2. Cimber Sterlings direktør udtalte i et TV interview, at han netop IKKE ville udstede forbud, men blot opfordre ansatte til at undlade at genere andre på denne måde.

    Reaktionen fra Cimber Sterlings direktør og aktionerne fra hans ansatte får da mig til at seriøst fravælge Cimber Sterling, men lige så seriøst at fortsætte med at bruge Norwegian.

    Cimber Sterling får mig til at tænke på samfundsproblemerne der giver sig udslag i simpel mobning, nu har bredt sig til en heldigvis lille del af rejsebrancen.

  3. sjovt, at læse Jacob Krogsgaard’s udtalser: Jeg tror at dem som bliver straffet i denne sag, bliver Cimber selv. De har netop vist sig, som ikke særlig fair konkurrenter. Deres panikhandling må være tegn på, at det går ikke bare skidt, men rigtig rigtig skidt for Cimber. Særlig pinligt må det være, når virksomhedens juridiske leder, går ud og laver denne slags bedrag…

    CIMBER-Sterling….I BURDE SKAMME JER.

  4. De “fantasifulde ansatte” (ledende medarbejdere), ved jo godt hvordan det står til i selskabet…:Det er vel derfor de gør det… “If you can’t join them, beat them”… Om kort tid, er der ingen slåskamp om sæderne…Der er kun et selskab… Og det er ikke dansk.

  5. At Cimber Sterling vil synke så dybt, ville jeg indtil idag have forsværget. Jeg håber at det flyvende personel har en langt bedre dømmekraft såfremt de, guderne det forbyde, måtte komme ud for en krisesituation.
    Til Jer på jorden…Skam jer…
    Det er en meget uværdig opførsel. Som man måske kunne have forventet at møde fra en Hr. Michael O.L…. Men nu har vi åbenbart også lært det…

  6. fuldstændig enig i hvad p og johnfMus siger det her vil går udover Cimber selv. Det er uden alle kritik og godt jeg ikke har aktie i Cimber. Så må vi håbe på at Norwegian kommer med sådan slagtilbud igen som kunden kan benytte sig af før Cimber køber op igen. Held og lykke Norwegian med jeres ny rute.

  7. Nej, hvor er det ufint af Cimberfolket at drille Norwegian! Det får de tilbage igen senere. Det skidt man sender ud, kommer baglæns.
    Tag ikke fejl af nordmænd! Om lidt flyver det norske flag alene over det smålige og jantelovsagtige Jylland! Just go for it!

    Helmer, Risskov

  8. En gruppe ansatte i CimberSterling har åbenbart haft til mål at “straffe” Norwegians opstart på Karup ruten og ødelægge én krones kampagnen.
    Resultatet af denne manøvre tror jeg bliver til Norwegians fordel.
    Hvis jeg var hyppig passager mellem Karup og København ville jeg blive meget skuffet over denne gruppe CimberSterling ansattes fake opkøb af disse kampagne billetter, og simpelthen vælge CimberSterling fra i fremtiden.
    Apropos fremtiden, så er det alsiske selskab vel ved at lægge sig selv i graven.

  9. DET er fandme go humor….. mere af det… hvad i alverden skal de nordmænd overhovedet på det danske indenrigsmarked…men det beviser bare at danskerne er skide ligeglade med danske arbejdspladser… bare prisen er iorden… Cimbers personale er trods alt ansat i Danmark under danske vilkår, hvorimnod Norwegian ansætter deres crew til de danske baser i Malmø under svenske vilkår til en væsentlig lavere løn….og 85% af de “danske” norwegian ansatte er svenskere…. FLOT!!!!
    Er selv flyvende, dog ikke i et af de her berørte selskaber, men jeg støtter iu den grad Cimbersterling der skaber danske arbejdspladser frem for Norwegian….. Længe leve CIMBERsterling

  10. fair nok at man synes at det er lidt ufint af Cimbers ansatte at “drille” på den måde, men det er sgu da osse lidt sjovt….
    MEN det er da i den grad sørgeligt at høre alle de kommentarer der bliver skrevet hvor der i den grad bliver heppet på Norwegian, der ansætter 80 % af deres “danske” crew i sverige for at spare på lønnen.. MINE DAMER OG HERRER… 80% af Norwegians “danske” ansatte er svenskere.. Det er da ikke med til at skabe vækst i Danmark..
    Tag dog at støtte det der er dansk fremfor at heppe på det norske flag.. Det svarér jo til at flytte store virksomheder til udlandet og dermed skabe flere arbejdsløse.. men hvor er det dog danske.. bare prisen er rigtig så skid med alt andet!!!
    SØRGELIGT!!!!!!

  11. Useriøst af Cimber. Pinlig reaktion fra direktøren. Til Norwegian; fortsæt bare stilen. Sålænge i ikke selv forfalder til så kedelige tricks, så bliver det jer der kommer ud på den anden side med æren i behold. Cimber har allerede sat hovedhjulet i kviksandet.

  12. Hvorfor ikke bare skære denne episode ind til benet og glemme alle de moralske udladninger. Norwegian laver et salgsstunt og udbyder Karup-billetter i bedste (læs: værste) Michael O’Leary stil. De Cimber-ansattes reaktion ligger da lige til højrebenet – især når Norwegian ikke tænker så langt, at de sikre sig mod sådan et masseopkøb. Uanset hvad, så var det altså Norwegian der startede (som børn plejer at sige, når nogle driller).

  13. Fri konkurens i all ära men det vi ser från Norwegians sida är ren prisdumping och tillsättning av pengar. Bara skatter och avgifter är över 100 kroner.
    Varken branschen som helhet eller passagerarna tjänar på dessa tilltag.
    De som tror att Norwegian i längden kommer att erbjuda regularitet ute i provinsen bedrar sig. Biljetterna kommer inte heller att säljas till under kostpris i all framtid.
    Någon skall betala i slutänden och “guess who” passagerarna så klart.

    Det borde vara olovligt.

  14. Hvorfor forholder folk sig ukritisk til de nordmænd?!?
    Cimber-sterlings børs intro blev voldsomt genert af Norwegian. Kan man sætte en teori op der går ud på at Jyllands Posten havde lavet en aftale med netop Norwegian. Jyllands Posten takker for al den reklame( = penge i Jyllands Posten kasse) som netop nordmændende rykkede ind i avisen mens en vis “journalist udenfor pædagogik” skrev om konkurs og bål og brand om Cimber-Sterling i Jyllands Posten?!?

  15. I den hårde kamp for overlevelse i lavprissegmentet har Cimber bragt sig endnu længere bagud – denne gang på selvmål.
    Gad vide hvor lang tid kampen varer inden der bliver fløjtet af (for sidste gang!).
    I burde skamme jer.

  16. Synes det er dybt beklageligt handlet af en håndfuld ANSATTE i Cimber Sterling. Men sidst jeg tjekkede var et firma ikke ansvarlig for hvad deres ansatte gjorde på eget initiativ! i så flad ville jeg nødigt være arbejdsgiver til voldtægts forbrydere, drabsmænd etc. Så lad os nu ikke dømme Cimber Sterling!!!!!

  17. Jeg tror ikke et sekund på at Cimber Sterlings ledelse var ubekendte med den dybt umoralske chikane. I øvrigt er chikanen jo ikke af Norwegian, men derimod forbrugerne, som ikke kunne købe billetterne. Hvis Norwegian nu er lidt fikse på fingrene, så laver de et dummy-website, hvortil alle forespørgsler fra QIs netværk sendes hen. Så kan de drille dem lidt igen ved at poste vilkårlige priser. Alternativt kunne de sætte deres webserver op til at videresende alle forespørgslerne fra QI til SAS eller QIs eget website.

  18. Hvor er I naive. I sidder jo og deler fælles uvidenhed. Tor I ikke Norwegian gjorde alt hvad der stod i deres magt for at spolere Cimber Sterlings indtræden på børsen. Hvorfor har ingen danske medier skrevet om dette?? Måske for de er købt og betalt af Norwegians ernorme markedsføringsbudget! Endvidere er og bliver Norwegian et low cost selskab som lokker med priser som ikke viser sig at holde stik, da der kommer gebyrer for bagage, siddepladser mv. og som I den sidste ende er langt dyrere end Cimber Sterling.

  19. det er da ikke noget og blive harm over , det er da kun sjovt at de kan drille hinanden,alle dem der syntes det er fedt Norwegian slår cimper siger også farvel til danske arbejdspladser
    jeg siger godt gået lille cimper , for når der kun er store Norwegian tilbage så stiger alt bare rolig

  20. Hehe, når Norwegian vælger at lave prisdumping, er de sgu da selv ude om det! Typisk danskere at blive forarget over det. Men hvis det var netop DIN arbejdsplads, der blev truet af URIMELIGE lave priser (burde forbydes af EU), så fik piben nok en anden lyd! Hvis bare danskerne i gennem sådan en krise her måske ville tænke lidt på Danmarks bedste i stedet for at prostituere sig selv for lave priser, så ville de “små” i branchen også have en chance. Norwegian er et f…..g lowcostselskab. De hævder, at alle skal have råd til at flyve. Bullsh..! De vil bare vælte en dansk operatør. Er det ikke nok med et norsk “postvæsen” (CityMail) og et norsk mobilselskab (Telenor)!? Skal vores luftrum nu også regeres af de fordrukne nordmænd!???

    GO CIMBER!!!

  21. Jeg glæder mig til at se det retslige efterspil på denne episode! Jeg tror bestemt ikke den falder til Cimbers fordel!! De har sgu skudt sig selv i foden i Sønderborg…

  22. Det er ikke forbudt at sælge produkter med tab. Omvendt er det heller ikke forbudt, hvad Cimber Sterlings ansatte ser ud til at have lavet – det er bare umoralsk og sjofelt overfor forbrugerne. Det er muligt, at Norwegian også har lavet noget ufint, men “two wrongs don’t make a right”.

  23. Sjovt der er så mange her inde der bekymrer sig om danske arbejdspladser. Er sikker på at en stor del af jer, ville vælge Norwegian fremfor SAS, når I ser hvor meget man egentlig sparer(også efter alle gebyrene) . Så drop jeres piveri, og hils konkurrencen velkommen. Det kommer til at gavne den danske befolkning, at det bliver billigere at flyve til/fra provinsen, og tror faktisk man vil prøve at stjæle passagerer fra toget primært!

  24. Hvor er det dog rart at se at der er nogle der tænker på danske arbejdspladser. Et stort antal af de “Danske” piloter i Norwegian har netop ikke fået deres kontrakt forlænget, de skal nu erstattes med endnu billigere Polske piloter. Det skal siges at det kun er et rygte, men lur mig om det ikke passer!

  25. Haha jeg synes det er mega go humor. For det første har Norwegian ikke mistet penge – De Cimber sterling ansatte har jo betalt for biletterne. For det andet er pressen sjovt nok altid imod både sas og cimber i øjeblikket hmm mystisk. For det trejde Nej James man spare ikke penge ved norwegian, bookede biletter i sidste uge med SAS og det var de billigste. Desunden kan man ikke tjekke sin bagage igennem med norwegian, så den skal man betale for flere gange. Jeg synes det var et sjovt stunt de ansatte lavede – og en go gimik at byde nordmændene velkommen på den måde. Jeg vil tilgengæld gi dig ret i, at de vil stjæle passagere fra togene.. Desunden er dette stunt set lavet i england flere gang iblandt flyselskaberne. Og Hvis et produkt bliver solgt lidt for billigt i Bilka ser man også at producenterne tager ud og køber dem op. Derfor sætter supermarkederne begrænsninger på – det skulle Norwegian nok evt have prøvet.. Go Cimber ansatte – I er og bliver danskernes fortrukne flyve selskab – og så med humor! I HAR IKKE NOGET AT SKAMME JER OVER!!!

  26. Hvor er det underligt med så mange “danske” holdninger” vedr. hvad man bør sig gøre eller ikke gøre. Prøv lige og kom ind i kampen til alle jer ” Tudefjæs “. Jeg kan godt huske hvor mange dansker som, ALDRIG skulle rejse med Norwegian mere, da de i sidste uge aflyste deres fly til London, og samtidig bad de rejsende, over lufthavnens højtaler SELV at sørge for og blive ombooke via internettet. I Cimber-Sterling er dette med i prisen kære “venner”. Til alle jer som syntes det er helt fint, at Norwegian bruger “ufine metoder”. I får det i betaler for….. Det samme som at tage bussen, det er billigt, ubekvemt og meget ringe service. Ser meget frem til Cimber-sterlings næste træk, måske Jacob Krogsgaard selv skulle købe 150 billetter til een krone næste gang og invitere sine ansatte, (iklædt røde Cimber-Sterling håndbold trøjer ) på en “check vores konkurrents produkt tur” Det ville være god humor. Til alle i Cimber-Sterling, Der står også Cimber-sterling på min næste billet.

  27. Fy for en grim smag de må have i munden på tæppegangen i Sønderborg. Til alle de sikkert velmente kommentar om danske arbejdspladser….hvad tror i de Lufthansa ansatte kunne have sat i værk af besværgelser om Cimber da de ernærede sig med indenrigsflyvning i tyskland til priser der lå væsentlig under hvad Lufthansa selv kunne producere dem til??? Den bedste og mest reelle vinder og i dette tilfælde bliver det ikke Cimber. De opfører sig fuldstændig uansvarligt, se blot nedskrivningen efter børsintroduktionen!!

  28. Vel … en spøk er ok, men hva Cimber Ansatter her gjør er å ta billetter for mennesker som ønsker å reise. SÅ for alle kommentarene som står at det er ikke ulovlig er det riktig, men er det riktig for alle andre reisende ? For meg var det en umoralsk handling. Til HAHA kommentar du må være en person uten moral som ikke kan tenke …. sorry for meg er danske, svenske, nordmenn, islendning same samme nasjon –

  29. man kan undre sig over at der ikke er nogen der nævner at Norwegian har gjort det samme for for det gl. Sterling for år tilbage…………….

  30. DET VAR DE ANSATTE OG IKKE SELSKABET DER KØBTE BILLETTER! Lad os nu slå det fast og skulle vi så ikke lade vær med at straffe det danske flyselskab for noget de ansatte har gjort… Forstår ikke folks higen efter lave flypriser. Personligt vil jeg hellere betale lidt ekstra fra starten og så få en god service. I stedet for at betale en pris til at starte med og så ende på en meget højere pris når baggage, mad og drikke, gebyrer osv. er kommet oven i, hvilket så sandelig er noget Norwegian mestrer til perfektion. Det er så synd at det norske selskab har tvunget det gode gamle danske firma til at gå over til lignende tilstande (dog er Cimber langt fra så skrabt som Norwegian). Jeg vil så absolut stadig bakke op om Cimber Sterling og synes alle danskere burde støtte dem i denne tid hvor Klos og co. prøver at ødelægge selskabet. Cimber er et top professionelt selskab med god service og respekt for deres kunder.

  31. til james, det kommer absolut ikke til at gavne den danske befolkning, hvis norwegian som de har i sinde, udkonkurerer cimber-sterling så meget at de bliver nødt til at lukke, så skal du bare se hvad Norwegian tager for flybiletterne, når der måske ikke mere er konkurrence på ruterne, de sælger ikke biletterne for 1 krone for at tækkes dig eller andre danskere

Comments are closed.