Home Nyheder Danskerne er glade for anmeldelser

Danskerne er glade for anmeldelser

0
SHARE
Lars Thykier.
Lars Thykier.

Internettet er fyldt med anmeldelsessider, hvor rejsende udveksler erfaringer om de køb de har gjort.

For rejsebureauer er det vigtigt at have stærk tilstedeværelse på siderne, men Danmarks Rejsebureau Forening minder forbrugerne om, at det er informationen i købspapirerne, der er gældende.

Når ferien skal bookes er første træk ofte at søge viden. En disciplin, vi ikke er alene om. En undersøgelse af den amerikanske hjemmeside HotelManagement.net og Magnuson Hotels viste denne sommer, at ni ud af 10 rejsende starter ferien med at samle information på nettet.

Herhjemme er det særligt Trustpilot og Tripadvisor, hvor brugerne kan udveksle erfaringer. Resultaterne i en undersøgelse, som virksomheden Dwarf har lavet, fortalte tidligere på året, at 68% af danskerne jævnligt bruger Trustpilot.

I en undersøgelse, som anmeldelsesportalen har fået lavet af YouGov, svarer 57% af de 18-34-årige, at positive brugeranmeldelser har betydning for deres online-køb. Blandt de 35-55-årige har det betydning for 47%.

”Vi kan se, at siderne har stor betydning for vores medlemmers kunder, og det er fora for en unik erfaringsudveksling. En stærk tilstedeværelse på portalerne er vigtig i vores branche. Rejsebureauerne sætter en dyd i at imødekomme både kritik og spørgsmål fra rejsende på platformene,” siger Lars Thykier, adm. direktør i Danmarks Rejsebureau Forening.

Foreningen minder dog om, at informationen på portalerne ikke kan erstatte, hvad der står i gæsternes rejsepapirer: ”Mange læser ukritisk informationen på portalerne og glemmer, at det måske ikke er en rejsende, der har bestilt præcis det samme produkt som en selv. Derfor opfordrer vi altid rejsebureauerne til at gøre det meget tydeligt i rejsepapirerne, hvad turen indeholder. På den måde er der en klar afstemning af forventningerne allerede inden ferien begynder – og uafhængigt af, hvad andre turister fortæller på nettet,” lyder det fra Lars Thykier.