Home Nyheder Danmarkseksponering for købestærke tyskere

Danmarkseksponering for købestærke tyskere

0
SHARE

visitdenmarkI Nordrhein-Westfalen er arbejdsløsheden lav, forbruget stigende, og rejselysten stor. Delstaten har et betydeligt vækstpotentiale.

Derfor byder VisitDenmark og samarbejdspartnere på en stor Danmarksevent i forbindelse med det internationale ridestævne i Aachen hvor danske partnere byder mere end 360.000 besøgende og 600 journalister velkommen til et mini-Danmark.

”Vi skaber et 500 m2 stort område kaldet The Danish Village, hvor vi viser Danmarks allerbedste sider frem. med besøg af kronprinsesse Mary, prinsesse Benedicte og erhvervs- og vækstminister Annette Vilhelmsen”, siger Lars Ramme Nielsen, markedschef for VisitDenmark Tyskland.

Den danske vinder af Melodi Grand Prix, Emmelie de Forest, kommer også til Aachen og synger tirsdag ved det store åbningsshow i Aachen.

”I Aachen vil vi sammen med Novasol, DanCenter, Sol & Strand samt Feriepartner Danmark stille op med et moderne feriehus, der dufter af nybagt brød og sommerhusstemning”, siger Lars Ramme Nielsen. ”På pladsen vil tyskerne blive budt velkommen med bl.a. vestjyske specialiteter, muligheden for at blive Skagensmaler og bygge P.S. Krøyers berømte maleri Hip, hip, hurra i LEGO-klodser. I Aachen by dyster 90 butikker om at dekorere den smukkeste butik i dansk tema”.