Home Nyheder Danmark skal markedsføre sig på frisind

Danmark skal markedsføre sig på frisind

0
SHARE

Danmark taber markedsandele i den globale konkurrence om turisterne. Markedsføringen af Danmark skal lægges om, mener landets førende markedsføringseksperter.

Der satses på Christiania, bøssemiljøer og frisind. Det er der penge i, mener kommunikationsrådgiver Niels Thomsen.

»Det kan godt være, at der ikke er generationer til det hyggelige lille bondesamfund mere. Hvis du sidder og er 40 år nede i Berlin, så tager du ikke på ferie for at se et bondesamfund og nogle stokroser og noget bindingsværk. Så vil man opleve nye tendenser og byernes miljø«, siger Niels Thomsen.

Danmarks store problem mere er kedsommelighed end dårligt image. Den lille havfrue trækker ikke nok turister til landet. Turister vil gerne have lidt kulturchok, siger Niels Thomsen, som mener, at der er penge i, at have en vis frihed i landet, at man har en god gay-parade, et stort bøssemiljø, og et pænt frisind.

Skrevet af Hanne Aaen Lassen