Home Nyheder Cimber-chef slipper for anmeldelse

Cimber-chef slipper for anmeldelse

10
SHARE

Adm. direktør Jørgen Nielsen var dengang ansvarlig for sikkerheden i Cimber Air, og det fremgår af lovgivningen, at hans brud på reglerne straffes med bøde eller hæfte, skriver epn.dk.

Men det forudsætter, at forholdet bliver anmeldt til politiet og det gør SLV ikke. I stedet har SLV givet Jørgen Nielsen en reprimande og pålagt ham at overholde reglerne i fremtiden.

Socialdemokraternes trafikordfører, Magnus Heunicke, er forarget over, at SLV undlader politianmeldelse og mener det er for slapt og sender et dårligt signal til branchen.

Skrevet af Flemming Juul

10 COMMENTS

  1. hahaha…hvem sagde bananrepublik! Hvis bare man har venner nok i det korrupte SLV kan man slippe afsted med noget som alle andre ville miste certifikatet ved. Fantastisk at branchen vil acceptere en sådan praksis.

  2. Og laver man et stunt som dette, i lav højde. Så er det øvet flere gange før i høj højde. På typen.

  3. Det er helt utroligt, som janteloven og misundelsen blomstrer inden for luftfart. I denne sag er der mange, der ytrer sig om noget de helt åbenbart ikke har forstand på. Nu er det jo sådant, at nogle piloter er dygtigere end andre. Jeg hører personligt til en af de dygtigere. Jeg er syg og træt af at høre på alle de mere middelmådige og temmelig uvidende piloter. Deres kommentarer er udtryk for misundelse og et sygt behov for at gøre sig bemærkede. Dette gør sig også gældende for den pilot, der i øjeblikket fodrer Jyllands Posten. Det er med til at forvirre og skræmme den almindelige borger og flypassager. Tavshed er guld – især hvis man er uvidende.

  4. enhver interesseret journalist kan vel få aktinsigt i denne sag hos SLV, som selvfølgelig også kan redegøre for, hvorfor de har valgt ikke at foretage sig yderligere.

  5. Er det muligt for civil piloter at melde idioten til politiet for brud på lovgivningen, når nu SLV ikke selv tør?

  6. TRE – du er dog noget af det mest arrogante! Dygtigere pilot end andre er du næppe, for dine holdninger skal man lede langt efter i branchen. De vil næppe føre til ansættelse i blot et middelmådigt selskab, så jeg forstår hvorfor du har et personligt argument omkring tavshed! Hr. Jørgen Nielsen har foretaget unormale flyvestillinger, i et fly godkendt til transport af passagerer og det er bare ikke i orden, hvor men i en branche konstant tilstræber at højne sikkerheden. Han har som leder og chef i Cimber Air foretaget en utilgivelig handling som han burde stilles til ansvar for således tiltroen til branchen kan genoprettes. Han har med sit stunt skadet branchen, sit firma og tiltroen til safety alvorligt! At SLV så på samme tid fremståer vattet og handler uden håndhævelse af luftfartsloven, ja det er yderst beklageligt!!

  7. JET – Det er muligt, at du syntes jeg er arrogant. Fakta er, at nogle er dygtigere end andre. Det fremgår tydeligt af dit indlæg, at du er en af de uvidende, der burde tie. Indlægget efterlader indtryk af, at du har et panisk behov for at hævde dig.
    I denne sag er der mange der har en mening. 95% af disse aner ikke hvad de taler om. Du hører til denne gruppe. Du ønsker ikke træde frem i offentligheden med navns nævnelse. Det er en skam, for det skulle være mig en fornøjelse at demonstrere din manglende indsigt.
    Så endnu engang – Tavshed er guld – især hvis man er uvidende.

  8. TRE – troede din slags var en uddød race i cockpittet, nu hvor der bliver lagt vægt på personligheden i optagelsesprøverne. Hvis du imod al sandsynlighed får et job på et tidspunkt, så drop mig lige en notits, så jeg ved, hvor jeg ikke vil arbejde og med hvem jeg ikke vil flyve. Hvis JET iflg dig ikke har fattet noget, så øs da ud af din enorme viden, så han og vi andre, der alle er dårligere piloter end dig, kan lære om…. på den anden side: hold dig til “tavshed..”
    JET, giver dig fuldstændigt ret: Episoden har osse runget udenfor Danmarks grænser (indenfor pilotkredse) og med denne afgørelse bliver Dk´s Slv stemplet som useriøst. Sidste respekt jeg havde for SLV forsvinder så småt…

  9. FIRE – Problemet er i sin enkelthed, at der livligt debatteres og konkluderes i en sag, som man ikke kender detaljerne omkring.

  10. Kommentar til kommentar #1

    “Ringrider” staves kun med ét “D” resten er også noget sludder.

Comments are closed.