Home Nyheder Britisk minister støtter Norwegian

Britisk minister støtter Norwegian

15
SHARE

norwegian-2Transportminister John Hayes er gået ind i sagen om Norwegians manglende godkendelse af flyvninger til USA fra England og Irland.

På et spørgsmål i parlamentet svarede han, at regeringen vil fortsætte med at lægge pres på den amerikanske regering for at få godkendt lavprisselskabets tilladelse til at beflyve de to ruter. Det er tredje gang, den britiske regering optræder som fortaler for Norwegian i den samme sag.

Norwegian har ventet på godkendelse fra USA på sine flyvninger med det britiske datterselskab i over et år og med sit irske datterselskab i tre år.

Tidligere på året har den britiske regering i et skarpt brev til de amerikanske myndigheder krævet orientering om, hvorfor godkendelsen er blevet forsinket på trods af, at flyselskabet lever op til alle krav inden for Open Sky aftalen.

Indtil videre flyver Norwegian sine ruter til USA på det norske moderselskabs licens, men kan ikke opnå samme fordele, som EU-selskaberne, selv om datterselskaberne er registreret i Storbritannien og Irland, som i modsætning til Norge er med i EU.

15 COMMENTS

  1. Han syntes sikkert at BREXIT også er en god idé. Lande som er (snart) udenfor EU må selv forhandle aftaler – og acceptere anstændige vilkår, hvis de vil operere videre ind til EU.

    • Det er et norsk konsern, med datterselskap i flere land. Prøv å få med deg litt fakta.

  2. Jer er dansk og bor i USA, kan heller ikke forstå at det skal tage så lang tid.
    Da det sikkert har noget med nationalitet af personale, skulle de amerikanske myndigheder
    jo også gå efter krydstogts selskaberne. Ingen af dem er registreret i USA og der er meget lidt amerikansk personale på bådene. Endelig har vi et flyselskab hvor man kan komme direkte til Danmark.

    • Det har noget med social dumping at gøre og misbrug af personale – du kan nok komme til Danmark med et enkelt stop, og dermed god samvittighed.

      • Jeg kan da flyve med Norwegian fra Orlando eller Ft. Lauderdale direkte og har gjort det.

    • Jeg kan da i hvert fald komme på et mere flyselskab hvor du kan komme direkte til Danmark.. kan du ikke?

    • Alice,

      Det er konkurrentene som står bak dette. Det vet alle. Dessverre har høyt lønnede lobbyister, spredd løgn og usannheter om Norwegian, de oppfyller alle krav til DOT lisens. -Bare les kommentarene om Norwegian på slike nettsteder. Tror du disse kommer fra passasjerer, eller ansatte hos et konkurrerende flyselskap?

    • Alice du svare jo selv på din forundring. Vil du at luftfartsbranchen skal udvikle sig som den maritime branche?
      Hvor det primært er kaptajnen der er ansat i det enkelte skibs selskab og resten af besætningen er underbetalte philippiner osv. Skal vi have personale ombord i flyene som er underbetalte og kan afskedige med et øjebliks varsel, strandsættes i et fremmed land. Medarbejdere der gør alt for at beholde sit job uden hensyn til din sikkerhed.
      Det er et skråplan uden ende, det har ramt den maritime branche, der kæmpes hårdt for samme gevinster (læs: dårlige arbejdsforhold) i luftfartsbranchen og på landtransport området.
      I den sidste ende vil du heller ikke have råd til at købe en “billig” flybillet, for den branche du evt. arbejder i vil i fremtiden lide samme skæbne.

  3. Præcis hvad der foregår hos de amerikanske myndigheder der skal godkende kan vi kun gætte på. Det der taler for at de skal have deres godkendelse er at Norwegian rent faktisk er begyndt at ansætte amerikansk personale i et eller andet omfang. Det der taler i mod er at der stadig er en del flyvninger mellem Europa og USA der er bemandet med asiatisk personale. Norwegian vil vel have lov til begge dele og det ser nogle fagforeninger som et problem.

    Alice kan have ret i at store dele af personalet på krydstogt skibe der kommer til USA ikke er amerikansk. Den store forskel er dog at det har de aldrig været. Her står altså ikke amerikanske arbejdspladser på spil. Det er jo præcis det man frygter der kan gøre hvis billigt asiatisk personale skal flyve mellem USA og Europa.

    Når alt det er skrevet kan man undre sig over at Qatar og Emirates mange ruter til og fra USA ikke er et problem. Her er ved den søde gråd 2 selskaber der benytter sig af billig asiatisk (og østeuropæisk) arbejdskraft. I dag er der ikke et eneste amerikansk selskab der flyver til Dubai. De kan ikke hamle op med sandkasseselskabernes priser. Hvorfor kæmper ingen den kamp?

  4. Flott! Nå er det på tide at de korrupte medlemmene av kongressen skal stå til ansvar. Det er konkurrentenes uanstendige oppførsel, og bestikkelser, som står bak dette. Vi får håpe det nå blir avslørt, og de ansvarlige får sin straff.

    • Og du kunne vel også tænke dig at stemme på Trump? Måske er sandheden ilde hørt? I alle de her diskussioner har jeg endnu ikke set modargumenter, blot at konkurrenterne er dumme… kom med noget reel information eller drop debatten.

      • Nå kommer det ene anstendige flyselskap etter det andre banen, for å ta et oppgjør med kprrupsjonsskandalen, iscenesatt av ALPA, SAS, United, American og Delta. Katten er ute av sekken, og det kommer til å bli et vanvittig oppgjør overfor de som står bak dette.

Comments are closed.