Home Nyheder Boeing konfigurerer den nye 777-9X

Boeing konfigurerer den nye 777-9X

4
SHARE

777x9boeingBoeing 777-9X får omkring 400 sæder og en rækkevidde på over 7.500 sømil. Det forberedes til at blive sat i drift i 2020, fulgt af den mindre 777-8X i 2022.

“Konfigurationen betyder afslutningen på Boeings markedsanalyser, vindtunnel-tests, aerodynamisk funktion og styrkeberegninger, som tilsammen skal sikre, at flyet kan leve op til forventningerne”, lyder det fra Boeing. Herefter kan Boeings 777X team starte detaljeret design af dele, samlinger og andre systemer til flyet.

777X programmets vicepresident og general manager Bob Feldmann: “Udviklingen er lige der, hvor vi ønsker den skal være. Vores produktionssystem er på plads, og vi er fokuseret på at leve op til vores kunders forventninger”.

Foreløbigt er der afgivet ordrer på 320 Boeing 777X fra seks kunder.

4 COMMENTS

  1. Hvis man skal tro på ‘billedet’ , der er hæftet artiklen, så ser det mere og mere ud som, at 777’eren aldrig kommer i luften.

  2. Ole K. Prøv at kigge på ‘billedet’ , som jo tydeligvis er lavet på en computer. Vil du ikke mene, at der mangler en ikke uvæsentlig del af styrbords vinge ? Og hvorfor kan man se så meget af motoren på samme side, medmindre Boeing er begyndt at montere motorerne ovenpå vingen (som jo i øvrigt ikke er der). Og hvis du prøver at kigge isoleret på halepartiet, så ser det jo nærmest ud som om, det er taget fra en helt anden vinkel.
    Det er det mest kiksede computer billede i mands minde, og fordi det var i forbindelse med en artikel om, at konfigurationen af flyet, bl.a aerodynamikken, er på plads, kunne jeg ikke nære mig for, at komme med en kommentar, og det var egentlig, det der var min pointe. Er ellers helt enig med dig i, at 777’eren er et fremragende fly.

Comments are closed.