Home Nyheder Betydelig vækst for Cimber

Betydelig vækst for Cimber

9
SHARE

Cimber Sterlings vækst i antallet af flyvninger er i juli vokset med beskedne 19% i forhold til samme måned sidste år, hvilket sætter væksten i passagertallt yderligere i relief, siger salgs- og marketingdirektør Bjarne Rasmussen i en kommentar til udviklingen, skriver epn.dk.

 

Tallene er offentliggjort i dag og det fremgår desuden, at selskabets load factor har været meget nær de 100% på langt de fleste afgange.

Skrevet af Flemming Juul

9 COMMENTS

  1. Tillykke Cimber.

    Jeg håber for jer, at I går en lys fremtid imøde.

    Det er brug for jer.

    Må det gå jer godt i rigtig mange år fram i tiden.

    Hilsen

    En fan af “Det danske Flyveselskab”

  2. Det kunne være interessant at se hvor mange procent flere sæder Cimber har i stedet for antallet af fly. De fly, som Cimber overtog efter Sterling er jo betydelig større end Cimbers egen flåde. Dermed er væksten formodentlig meget højere end de 19%

  3. Det er da imponerende – næsten 100 procents belægning idet marked der er lige nu. Men hvor mange flere sæder har de egentlig haft til rådighed i år – er det ikke den såkaldte yield der er interessant?

  4. 114%, det er jo fantastisk, men taget i betragtning at de yderligere 19% flyvninger er med Boeing 737 med minimum 148 sæder oven i de begrænsede 48 sæder der var sidste år i Cimbers crj flåde er jeg egentlig skuffet over at fremgangen ikke er på min. 200%. Kom igen Bjarne

  5. … så glemte Bjarne at fortælle at QI tabte ca x antal millioner på at få 114% mere pax.
    Et lille tip til QI.
    Hvis I forærer jerses billetter så vil I opleve en vækst i antal pax med 1000 %
    Hvilken nyhed det ville blive!

  6. Nu har Cimber Air ikke tidligere været charter- eller lavprisselskab, hvorfor ferieperioderne typisk har været low season for Cimber med færre afgange. I 2009 har Cimber Sterling ændret profil og fået lavpris segmentet med. Dermed er det jo ikke overraskende at de nye sommerferieruter skal give et stort boost i passagerfremgang i forhold til tidligere, særligt i juli måned. Alt andet ville være en katastrofe. Det ville dog være mere interessant at få nogle passagertal på bordet i stedet for de nådige procenter som er intetsigende i forhold til konkurrenterne. Derved ville en sammenligning med konkurrenterne også blive mulig. Længe leve konkurrencen.

  7. Pynte pynte, bjarne man kan lege meget med tal så det ser godt ud. Kom nu med nogle tal man kan bruge til noget.
    Hvis man ikke får fremgang med 5 nye fly med dobbelt kapacitet, så har man heller ikke fortjent at være i branchen.

  8. Er det mon konkurrenternes særligt udsendte, der prøver at så tvivl om hvorvidt CimberSterling har sin berettigelse – Altså brødnid.
    Eller sidder der virkelig mennesker her i landet, som ikke kan se forskel på det gamle “udpinte Sterling” og det nye CimberSterling, der med rolig ekspansion erobrer markedet tilbage…..
    Om yield´en er 80 eller 100 %, er mindre væsentligt lige nu. Det det gælder om, er at få danskerne tilbage i flyene og langsomt men sikkert bygge et bæredygtigt selskab op, hvor tilliden er intakt. Når det er sket, så er det garanteret tid for udbygning af flåden og nye ruter / frekvenser. Hellere starte i det små og langsomt vokse sig stor, end blot at købe vildt ind – uden at vide om det kan bære.
    Der må være en grund til, at andre selskaber aflyser eller sammenlægger ruter, samtidigt med at CimberSterling udvider på samme destinationer.
    Måske fordi de er danske…..
    Jeg var selv med QI4777 d. 9/7 og så kun ganske få tomme sæder.
    Med QI4778 d. 23/7 var kabinen fyldt.
    Tillykke CimberSterling og god vind fremover.
    PS: Lad Sterling Air forblive selskabet med “de røde fly”, så os “patrioter” ved hvor vi skal gå hen !

Comments are closed.