Home Nyheder Frankrigs image bedret

Frankrigs image bedret

0
SHARE

Frankrigs image som turistland er på en lang række punkter blevet forbedret de sidste tre år. Men svagheden er efter kundernes opfattelse “value for money” og “hospitality”. Det er også et problem for Frankrig som turistland, at nok er Frankrig gået frem. Men de primære konkurrende lande Spanien og Italien er gået endnu mere frem. Det viser en stor imageundersøgelse lavet af “Maison de la France” og offentliggjort på rejsemessen “Rendez-Vous France” i Strasbourg. Et analysebureau ” Ipos Public Affairs”, Paris, har spurgt udvalgte indbyggere i Frankrigs 10 største markeder om deres opfattelse af Frankrig. Indbyggere som indenfor de sidste fem år har rejst til Frankrig. Danmark og Skandinavien er mærkeligt nok ikke blevet spurgt, selv om Danmark og Sverige hver sender omkring 800.000 turister til Frankrig om året.

På spørgsmålet om hvad der er vigtigst i Frankrig svarede 56 procent; at “Frankrig er en kulturel rig nation” ( 54 procent i 2003). 42 procent svarede at mad og vin er af god kvalitet. (Uændret 42 procent)  34 procent svarede, at Frankrig er et sted hvor man nemt kan gå ud og have det rart (30 pct.) 30 procent svarede, at miljøet er af god kvalitet (26 pct. i 2003) 29 procent svarer, at Frankrig er en “trendy” nation (27 pct.), mens 25 procent mener Frankrig har hoteller af god kvalitet (23 pct.). 25 procent mener Frankrig er en sikker nation (22 pct.) Kun 21 procent (19 pct), mener opholdet giver god “value for money”, og kun 20 procent (18 pct.) siger velkomsten er af god kvalitet. “Professionelle gør det bedste de kan, og de gør et godt job. Men modtagelsen i lufthavnen og den modtagelse folk kan få på gaden, når de f. eks. spørger om vej, viser, at der ikke alle grupper er venlige nok. Desuden er der nogle opfattelser om Frankrig og franskmænd, som det er svært at lave om på,” siger Thierry Baudier, generaldirektør, Maison de la France til Stand By på messen i Strasbourg.

Skrevet af