Home Nyheder Tyrkiet kampagne til 11 mio. kr.

Tyrkiet kampagne til 11 mio. kr.

0
SHARE

Tyrkiet vil i 2007 bruge to mio. dollars (omkring 11 mio kr.) i en pr-kampagne for at få flere danske turister til Tyrkiet. Kampagnen går både i tv, aviser og ugeblade. “Det er procentvis den største kampagne i Europa for Tyrkiet. Men det bliver vi nødt til, når vi har haft et fald i Danmark i 2006 på over 20 procent,” siger Vahit Karaali, kulturråd, Den Tyrkiske Ambassade, København til Stand By. “I 2005 havde Tyrkiet 305.000 danske besøgende. I 2006 blev tallet 235.000 på grund af Muhammed tegningerne og fugleinfluenza. I 2007 forventes 275.000. Som de går i øjeblikket kan jeg ikke se nogen tegn på, at Tyrkiet skulle få en dårlig sæson. For 10 – 15 år siden var Tyrkiet alene sol og strand. Nu vil folk også se noget andet bl.a. kultur, oplevelse og spa. Rejserne til Istanbul og bl.a. Cappadocia er steget markant. Det er meget opmuntrende,” siger  Vahit Karaali.

Skrevet af