VisitDenmark klar til WTM

wtmNår den danske stand på World Travel Market åbner i dag i London, er Hamlet og Kronborg samt Aarhus som europæisk kulturhovedstad trækplaster.

VisitDenmark forventer stor opmærksomhed fra internationale, men særligt britiske turoperatører på WTM.

Igen i år deltager VisitDenmark på WTM i London, en af Europas vigtigste fagmesser for rejsebranchen.

For VisitDenmark og de deltagende partnere på standen er målet at skabe kontakt til internationale turoperatører for at få dem til at inkludere Danmark.

”Danmark er højaktuel som destination og med en række internationale events i 2016 og 2017, forventer vi stor opmærksomhed omkring den danske tilstedeværelse på WTM i år,” siger VisitDenmarks markedschef i Storbritannien, Dennis Englund.

Nordsjælland, Helsingør Kommune samt Kronborg Slot ønsker bl.a. at udnytte 400-året for Shakespeares død til at positionere ”Home of Hamlet” 2016 på det britiske marked. Samtidig bliver WTM også startskuddet til at promovere Aarhus som Europæisk Kulturhovedstad 2017.

”Briterne strømmer til Danmark, og britiske rejseagenter mærker stor efterspørgsel efter danske ferieprodukter. Briterne står for flest overnatninger af alle udenlandske turister i København i år,” siger Dennis Englund.

Antallet af britiske overnatninger i Danmark er steget 50 pct. de seneste seks år, fra 477.000 i 2009 til 719.000 i 2014, og den tendens ser ud til at fortsætte i år, oplyser VisitDenmark.

WTM løber af stablen den 2.-5. november i London og forventes at blive besøgt af over 50.000 fra rejsebranchen. Deltagere på den danske stand er: Absalon Hotel Group Copenhagen, Arctic Adventure, Arp-Hansen Hotel Group, Comwell Hotels, European Capital of Culture Aarhus 2017, Frederiksborg Castle, Hotel Randers, Small Danish Hotels, VisitAalborg, VisitNorthSealand, VisitRanders og Wonderful Copenhagen.