Vi ved for lidt om Grønland

Branding Greenland Gruppen, der står for markedsføring af Grønland, har undersøgt kendskabet til øen både i Danmark, Tyskland, England og USA, hvor man har koncentreret sig om Californien og New York, skriver business.dk.

 

Koncern PR-chef Jesper Kunuk Egede fra Air Greenland, som er med i Branding Greenland Gruppen, siger, at undersøgelsen i vidt omfang bekræftede formodningerne, men at nogle resultater var overraskende – for eksempel at 29% af New York’erne kendte noget til Grønland, mens det tilsvarende resultat for danskerne var 28%.

 

Også med hensyn til et mere indgående kendskab fører New York over Danmark og det får Jesper Kunuk Egede til at erkende en stor udfordring i at udbrede nuanceret viden om Grønland som ferieland – herunder gastronomi, historie, inuit-kultur og vikinge-kultur.

 

Nu går grønlandske turist- og rejsevirksomheder aktivt ud med markedsføring for eksempel på YouTube, hvor World of Greenland og Hotel Arctic i Ilulissat begge har lagt videoer ud.

Skrevet af Flemming Juul