Transavia respekterer passagerrettigheder

Flyselskabets holdning er klar: transavia.com vil respektere alle regler både i forhold til passagerer og ansatte, men indtil videre er ingen fly blevet officielt aflyst. Det skyldes, at transavia.com ønsker at leve fuldt op til den danske lovgivning.

 

”Vi forstår vores passagerers frustration, og vi ville ønske, at vi var i stand til at give mere præcis information. Men når man har en intention om at lukke en forretning i Danmark, så er det ikke tilladt at træffe den endelige beslutning før man har gennemgået en forhandlingsproces med sine medarbejdere. Vi må simpelthen ifølge loven ikke officielt aflyse vores afgange og refundere billetterne til passagererne, før forhandlingerne er overstået”, siger Michiel Meijer, CEO i Transavia Danmark.

 

transavia.com er midt i forhandlingerne, hvor et af formålene er, at virksomhedens ansatte får en mulighed for at diskutere deres vilkår før en officiel afvikling af virksomheden kan finde sted. I mellemtiden forsikrer virksomheden om, at alle regler vil blive fulgt til punk tog prikke. Det gælder også EU’s regulativ som Statens Luftfartsvæsen har refereret til i medierne. Regulativet beskriver visse af passagerernes rettigheder, i forbindelse med aflysning af en flyafgang. Indtil videre er de danske forhandlinger ikke afsluttet, men transavia.com vil forholde sig til regulativet så snart der foreligger en afslutning.

 

Når forhandlingerne er overstået vil alle passagerer modtage en email fra transavia.com. For at give passagererne så meget information som omstændighederne tillader, så har transavia.com nu lagt en liste over de fly, som selskabet har intention om at aflyse, på hjemmesiden www.transavia.com 

Skrevet af Flemming Juul