Home Nyheder Tivoli satser stort på digitale oplevelser

Tivoli satser stort på digitale oplevelser

0
SHARE
Dæmonen i Tivoli får ny dimension i form af virtual reality til sommersæsonen 2017

I forlystelsen Dæmonen i Tivoli er man fastspændt i en ruchebane med 77 km/t, udsættes for 4G påvirkning, passerer tre loops og oplever et fysisk fald på 20 meter.

Nu forstærkes oplevelserne med et univers af ildsprudlende drager, dæmoner og fyrværkeri, der eksploderer i et kinesisk univers fra en svunden tid. Det bliver ’virkelighed’ gennem virtual reality, hvor Tivoli tilbyder vovehalse en ny digital oplevelse i Dæmonen. Premieren finder sted den 6. april, når Tivoli åbner sommersæson 2017.

Investeringen i virtual reality teknologien lyder på et tocifret millionbeløb. De nye digitale muligheder gør det muligt at forbedre, forlænge og forstærke gæsternes oplevelser.

Dæmonen bliver den første ruchebane i Skandinavien, hvor gæster også får en virtual reality oplevelse i forbindelsen med turen. Det er Tivolis egen udviklingsafdeling, der har skabt og designet den nye oplevelse og Samsung er valgt som teknologipartner.

Virtual reality-turen bliver en oplevelse hvor en computer, der er koblet på ruchebanens vogne, kommunikerer acceleration og placering til gæsternes VR headset telefoner via Bluetooth, så VR oplevelsen bliver koordineret med den enkeltes placering i ruchebanen.

Virtual reality turen starter så snart passageren får de særlige VR-headset på. Passagerne befinder sig i gondoler et sted i Kina i en svunden tid på en fyrværkerifabrik, hvor noget uventet sker. Herefter suser man gennem bjerglandskaber med templer og konfronteres med løvelignende uhyrer, dæmoner og drager inspireret af den kinesiske mytologi. Fyrværkerifabrikken springer i luften og man dukker sig for ikke at blive ramt. Den virtuelle tur er et tilvalg og gæsterne kan fortsat vælge en almindelig tur i Dæmonen.