Stand By og TTG indgår nyt samarbejde

Stand-By_TTG-logoStand By og Take Off går sammen med TTG Nordic med øjeblikkelig virkning. Rejsebranchens to førende medier har indgået en aftale om sammenlægning af alle aktiviteter i Norden.

Allerede fra den kommende udgave af Stand By/TTG Magasin vil der være nye logos og en udvidelse af det redaktionelle indhold. I fremtiden vil mere end 38.000 læsere her følge med i rejsebranchen.

I Danmark bevares Stand By navnet på print og standby.dk og takeoff.dk på web, mens Sverige, Norge, Finland, Island, Færøerne og Grønland vil benytte TTG som brand.

På det digitale marked, som omfatter 25.600 modtagere af de daglige nyhedsbreve, vil der fortsat være en fyldig nyheds-og kommentardækning. Fulgt op på hjemmesiderne med mindst tre daglige udgaver på standby.dk, takeoff.dk, standbynews.com og ttgnordic.com.

Båndet til TTG International vil blive udbygget og sikre en endnu bedre global dækning. TTG var det første ugentlige magasin for rejsebranchen ved starten i 1953. I dag er det et ugentligt magasin i Storbritannien med TTG partnere i Italien, Rusland, Ungarn, Tjekkiet, Asien og Norden.

Tidligere indehaver af TTG Nordic, Carsten Elsted, fortsætter som freelance i den ny organisation med Axel Chr. Rasmussen som adm. direktør.

”Vi skal være større og favne bredere og samtidig fokusere endnu mere på nyheder og kommentarer fra hele rejsebranchen. Det er en spændende opgave, som kræver energi og kreativitet for at nå ud til endnu flere læsere og abonnenter.

Det er jo også et spørgsmål om, hvor mange – eller rettere hvor få – der overhovedet er plads til i et nichemarked, hvor vi nu næsten ene bliver i stand til at dække branchens nyheder, såvel digitalt som på print.  Derfor er det nye nordiske og globale samarbejde også vigtigt for rejsebranchen,” siger Axel Chr. Rasmussen i en kommentar.