Scandic uddanner 500 Meeting Advisors

I løbet af 2017 lancerer Scandic et nyt mødekoncept og uddanner 500 Meeting Advisors på sine hoteller i samarbejde med Hyper Island.

Det nye koncept er et svar på øgede krav fra erhvervskunder. Mere end 2.000 kunder og mødeplanlæggere er blevet spurgt, hvad der er vigtigt i forhold til vellykkede møder. Resultatet viste, at de har fokus på tilpassede løsninger, personlig opmærksomhed og rådgivning fra planlægningsstadiet til implementering og evaluering. Derudover ønsker de mere inspiration og kreative løsninger.

Scandics nye Meeting Advisors vil have specialviden om, hvordan man opnår vellykkede møder. 60 medarbejdere vil gennemføre en omfattende uddannelse for at blive certificerede Meeting Advisors, og omkring 400 konferenceværter vil blive uddannet til at skabe effektive møder. Målet er at have mindst to Meeting Advisors pr. hotel, svarende til omkring 500 i alt, i de nordiske lande og Europa.

Uddannelsen er udviklet i samarbejde med Hyper Island, som vil tilbyde et kundeorienteret uddannelsesmodul om, hvordan man organiserer og planlægger møder i fremtiden. Meeting Advisors vil lære at bruge forskellige værktøjer til at designe innovative møder, skræddersyet til kundernes behov.