SAS til kamp mod lavprisaktører

Ifølge dagbladet Børsen siger viceadm. direktør i SAS, John Dueholm, at kombinationen af høj præcision, selskabets kommercielle platform og betydelige omkostningsreduktioner har styrket selvtilliden og givet mulighed for at agere mere aggressivt og offensivt, skriver business.dk.

 

Man er nået i mål med omkostningsbesparelser på 5,6 milliarder svenske kroner af de 7,8 milliarder, der er målet i Core SAS strategien og ifølge IR-chef Sture Stølen kan omkostningerne bringes yderligere ned, så man kan håndtere konkurrencen fra lavprisselskaberne på en mere kontant måde.

 

Han lover øget aggressivitet i prissætningen og minder om, at SAS toplinje nu er i balance og at man de seneste to år har reduceret omkostningerne med 20% og øget business-belægningen til USA og Asien med 20-30%.

 

Hertil kommer flere i business-sæderne i Europa, hvor SAS oplever en stigning på 10-20%.

Skrevet af Flemming Juul