Home Nyheder SAS svarer igen på Ryanair-kritik

SAS svarer igen på Ryanair-kritik

6
SHARE

SAS svarer nu igen på den aggressive kritik fra den nye nordiske Ryanair-chef, Erik Elmsäter, som for få dage siden vurderede at SAS enten ville gå konkurs eller blive solgt når prisen på SAS-aktien var nede på prisen foret stykke Hubba Bubba tyggegummi.

 

"Hvad er ekstragebyret for at tygge tyggegummi hos Ryanair," spørger viceadm. direktør i SAS John Dueholm ironisk i en pressemeddelelse.

 

Dueholm fortsætter: ”Der er to ting, som er opsigtvækkende ved Ryanairs udspil. Det ene er, at der stadig er journalister, som køber deres mediestrategi. Det andet er lidt smigrende. At Ryanair gerne vil sammenligne sig med SAS’ service."

 

SAS-direktøren går også i rette med Ryanair-chefens bemærkninger om, at man hos SAS mister 20 gange så meget bagage som hos det irske lavprisselskab: "At SAS mister 20 gange så meget bagage, er ren nonsens. Det er dog en interessant pointe fra et flyselskab, som straffer alle kunder, der vil have bagage med, med høje gebyrer” pointerer John Dueholm.

Skrevet af Christian Peschardt

6 COMMENTS

  1. Sådan, Dueholm. Jeg er SÅ træt af at høre på Ryanairs provokerende vrøvl. Selvom jeg godt ved at det netop er deres pointe.

  2. Det må være svært lenge siden både Dueholm og Elmseter har kjøpt Huba Buba. For man får ca 5 SAS-aksjer for prisen av 1 pakke Huba Buba. Men begge varer vel omtrent lige lenge

  3. Det er egentlig komisk og ulogisk at både virksomheder og private kunder ikke snart boykotter sådan et pseudoflyselskab som Ryanair. Man ligger på maven for at “de tjener penge”. Ja hurra – det er jo heller ikke særlig svært når man behandler sine ansatte som (for at bruge deres eget udtryk) et stykke huba bubba tyggegummi under en fodsål. Det er muligt at de er sikre nok at flyve med, men i disse politiske korrekte tider, hvor vi bombarderes med, at vi (både virksomheder og private forbrugere) skal støtte virksomheder, som behandler deres medarbejdere etisk anstændigt og fravælge dem der ikke kan finde ud af det, er det mig en gåde at de (Ryanair) stadig eksisterer. Ville simpelthen aldrig nogensinde drømme om at sætte mig i et Ryanair fly – hele deres forretningskoncept, kundeservice og medarbejderpolitik er plumrådden. Deres medarbejdere bliver stort set aldrig mere end max to år i selskabet så er de ude igen. Kan vi virkelig være bekendt at blive ved med at støtte sådan et selskab. Jeg siger nej – og jeg vil i hvert fald gøre mit til at støtte et selskab som SAS fremfor Ryanair til enhver tid. De er sgu for useriøse…

  4. Plat som altid – Ryanair er bare bunden hele vejen igennem, desværrer er mange til falds for deres usmagelige og useriøse måde at være på. Ser frem til den dag når nemesis giver tilbage af samme skuffe, så luftfarten kan komme tilbage til en personlig tilfrestillende service hvor alle er tilfreds og trives med produkt og service til en realistisk og bæredygtig pris.

  5. Gab… det er træls at høre på Ryanair. Deres service er så dårlig at man overhovedet ikke kan sammenligne dem med andre selskaber, flyver aldrig med dem igen.

  6. Stelios…. Hvor har du lært at spå om fremtiden????? eller er du bare et nyt medlem, af den klub der ikke aner noget helst om det i taler om.

Comments are closed.