Home Nyheder SAS kan blive et selskab uden fly

SAS kan blive et selskab uden fly

2
SHARE

Koncernchef Rickard Gustafson, SAS.
Koncernchef Rickard Gustafson, SAS.
Koncernchef Rickard Gustafson udelukker det ikke, men siger, at han ikke vil lede udviklingen i den retning. ”Men man ved jo ikke”, siger han i et interview i erhvervsavisen ’Affärsvärlden’.

I interviewet noterer avisen, at Rickard Gustafson tøver, når han skal besvare spørgsmålet om SAS i fremtiden kan blive et billetselskab uden egen flyflåde, skriver travelreport.se.

”Det ved man jo ikke. Det er en presset branche. Vi skal arbejde omkostningseffektivt. Der er ingen marginaler. Hvis det bliver tydeligt, at den type struktur, som Norwegian har, bliver fuldt lovlig og fuldt accepteret, kan SAS ikke blot se til”, siger Rickard Gustafson til Affärsvärlden.

Erhvervsavisen påpeger, at SAS har en ’dyr’ flyflåde. Selskabet har fire forskellige flytyper, som alle kræver specielle reservedele og specialuddannet servicepersonale. Norwegian flyver med blot to flytyper, begge fra Boeing, og Ryanair har kun en flytype i sin flåde. Alt for at få nedbragt omkostningerne.

2 COMMENTS

  1. Ja verdens største flåde af noget af den mest ubrugelige flytype 737-600 siger jo alt?

  2. Ja men 737-600 er jo et av verdens mest suksessrike fly. Tenk hvilket volum de har. Boeing har “lurt de på” mange selskaper. En 600 kan ikke frakte så mange pax, så helt økonomisk er de nok ikke, vil anta 700 er den beste allrounder for selskaper som SAS. SAS kunne også klart seg med to flytyper, ikke 10 som de nylig hadde: 737-CL, 737-NG, 318-321, 330, 340, MD80, CRJ900, etc etc 🙂 Lov å bruke hue når man driver flyselskap også 🙂

Comments are closed.