Home Nyheder SAS-chef: Ringe indtjening i Norwegian

SAS-chef: Ringe indtjening i Norwegian

6
SHARE

Kommunikationsdirektør i SAS, Claus Sonnberg, retter i den svenske avis Dagens Näringsliv en skarp kritik af indtjeningsforholdene hos konkurrenten, norske Norwegian: ”De (Norwegian, red.) tjeer reelt kun penge på tre ruter, nemlig fra Oslo til Bergen, Trondheim og Stavanger” siger SAS-kommunikationsdirektøren. Han advarer også om, at det norske flyselskab har bestilt i alt 42 fly på toppen af højkonjunkturen, som nu skal finansieres, og derefter fyldes med passagerer. ”Om de kan blive fyldt med passagerer, det må tiden vise” siger Claus Sonnberg.

 

Hos Norwegian mener kommunikationsdirektør Ana-Sissel Skånvik, at SAS ville være bedre tjent med at passe deres egen drift: ”Det er lidt underligt at SE SAS svare for os – ikke bare for sig selv” siger hun iflg. nyhedsbureauet Direkt. Skånvik tilføjer, at Norwegian satser på at hente indtjening på såvel markedet for forretningsrejsende som på markedet for ferietrafik.

 

Norwegian fremlægger i øvrigt kvartalsregnskab i morgen tirsdag, og analytikere venter at resultatet vil blive et markant overskud.

Skrevet af Christian Peschardt

6 COMMENTS

  1. Ja de er rigtigt, som Ana-Sissel Skaanvik fra Norwegian siger, SAS skulle first passe sit egen business, og jeg troar der er rigligt at see paa,
    foer de blander sig i andre selskaber.

  2. René, hvis du havde bare en smule forstand på luftfart, så ville du netop vide at hvad Norwegian har gang i, er en underskudsforretning. Hvis ikke deres 737-800 maskiner bliver fyldt helt op, så er der underskud for hele turen. Ydermere er bestillingen af de 42 Boeing maskiner blevet ændret fra køb til lease, da ingen i Europa vil udlevere penge til dem, fordi de ikke kan stå inde for dem! og med en gennemsnitspris på 350-1000 kroner for en enkeltbillet, så er der kun råd til at holde flyveren i luften i en ½ til en hel time, så hvor pengene kommer fra, det må man spørge guderne om – det er i hvert fald ikke billetindtægter der holder dem flyvende!

  3. Saa kom regnskabet fra Norwegian, og saa maa man jo blot haabe at der er nogen hos SAS der vrider sig over tidligere udtalelser!!!

  4. Ja, så kom tallene, og de setter unektelig kommentaren fra Mathias Pedersen i et undelig lys. Mens SAS har operert med sine spareplaner omtrent de siste 10 år, så har Norwegian i sin tid, jevnt og rolig utvidet sitt program. Muligens har noen beslutninger vært litt forhastet, men så har man vært rask til å ta konsekvenser av dette. Utrolig godt gjort.

  5. Hva i helvede fabler du om mr mathias??du har heller ik forstand på luftfart..du arbejder sikkert i sgs og er et store fan af SAS.Det går af helvedes til hos sas og de er igang med og sælge deres ground handling til iss??? Så du kan se det går meget godt for norwegian…de har det meget bedre end sas og cimber til sammen.sas burd pas sig selv og kæmp for at overleve steden for og går i verbalt krig mod norwegian styre for sygt.R.I.P sgs mand ;O) by by SGS hello ISS.

  6. øhhh hvad har Mathias skrevet omkring handling ??? det lyder nærmere som om det er dig der er en bitter handling mand, med et horn i siden på sas…..dårlig overenskomst ?? misundelse ??.
    Og jo jeg har mere end rigeligt forstand på luftfart.

Comments are closed.