Restauranter ruineres af reklamerabatter

Ifølge kommunikationschef Henrik Messmer fra Horesta tjener restauranterne meget lidt på det, for det er svært at fastholde normalprisen, når naboen tilbyder det hele for det halve, skriver avisen.dk.

 

Hos Groupon, der er en af de virksomheder, som har billige restaurantbesøg i deres tilbudsvifte, siger direktør Casper Urhammer til Newspaq, mener man, at Horesta har misforstået konceptet, men erkender, at rabatterne skaber tilbudsjægere, som kun spiser ude, hvis de kan hente rabatter.

 

Ifølge Groupons egen undersøgelse er omkring 60% af dem, der benytter rabattilbuddene nye kunder, som ikke ellers ville komme og måske ikke vidste, at restauranten var der. Rabatterne trækker nye kunder til og så er det op til restauranterne at sikre, at de kommer igen.

 

Groupon, Downtown, Twoforone og r2n.dk har aftaler med restauranter, der sælger til rabatpriser.

Skrevet af Flemming Juul