Rekordresultat for Tivoli

Tivoli kom pænt ud af 2016, hvor færre åbningsdage end i 2015 gav et lille dyk i omsætningen. Til gengæld fik Tivoli mere ud af salgskronerne, da resultaterne var bedre end nogensinde før.

”Det samlede besøgstal blev 4.638.000, hvilket var 2% lavere end i 2015, hvor besøgstallet var 4.733.000. Besøgstallet skal ses i lyset af, at der i 2016 var 246 åbningsdage mod 254 åbningsdage i 2015. Det gennemsnitlige besøgstal pr åbningsdag var altså højere end i 2015”, skriver Tivoli ifølge business.dk i sit årsregnskab.

Omsætningen faldt til 945,2 millioner kroner fra 955,2 millioner i 2015 trods et bedre fjerde kvartal end året før, men samtidig steg driftsresultatet (EBIT til 100 millioner kroner fra 69 millioner i 2015. I fjerde kvartal blev EBIT-resultatet 62,6 millioner kroner mod 39,8 millioner kroner de sidste tre måneder af 2015.

På de nedre linjer sikrede Tivoli sig et resultat før og efter skat på henholdsvis 96,3 millioner kroner og 75,3 millioner kroner, mens tallene for fjerde kvartal blev 61,4 millioner og 49,2 millioner kroner.

I 2017 regner Tivoli desuden med mere tilbagegang i omsætningen, som ventes at blive ’lidt lavere end i 2016’, mens resultatet før skat ventes at falde til 80-90 millioner kroner.