RCCL overgår forventningerne

”Vi ønskede at introducere et helt nyt produkt. Responsen har været formidabel, og vi har udvidet programmet fra år til år”, siger Ellen Stebekk, marketingchef i RCCL.

I denne uge startede årets program, som fra 2007 er vokset fra tre sejladser fra Oslo til årets 22 krydstogter fra København, Stockholm og Oslo. 

I testsæsonen solgte man cruisebilletter for godt 23 millioner norske kroner på de tre sejladser med Jewel of the Seas. I 2008 blev der flere sejladser og Stockholm kom til. Der blev solgt cruisebilletter for over 58 millioner. I fjor, med et helt program med Vision of the Seas fra alle tre skandinaviske hovedstæder udgjorde billetsalget 149,7 millioner kroner. I år vil omsættes for godt 150 millioner norske kroner.
 
I tillæg til billetsalget kommer omsætning ombord på skibet. Gæster fra Norden befinder sig på topniveau når det gælder forbrug på Vision of the Seas pr. døgn. Mens gennemsnittet på årsbasis er 29 dollar pr gæst pr. døgn, er det 32 dollar fra de skandinaviske hovedstæder.
 
For Norden samlet set fortsætter væksten i antallet passagerer hos RCCL. Salget i 2009 overfor 2008 steg 75%. Første kvartal i år sammenlignet med samme kvartal i fjor viser en fortsat passagervækst.

Skrevet af Flemming Juul