Pavillon markedsfører Danmark under OL

topbilleder_b4Erhvervs- og vækstministeren har præsenteret den danske pavillon, som skal markedsføre Danmark under sommerens Olympiske Lege i Rio de Janeiro.

Den 300 m2 store pavillon opstilles på den verdensberømte Ipanema-strand hvor den skal promovere Danmark og sætte fokus på dansk erhvervsliv, kultur, sport og turisme.

Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen: ”Det er unikt og ambitiøst, at Danmark, som det eneste land, har fået lov af de brasilianske myndigheder til at skabe en markedsføringsplatform midt på Ipanema-stranden. Den danske pavillon vil fungere som et udstillingsvindue for Danmark, danske virksomheder og danske produkter og dermed understøtte fortællingen om de kompetencer og løsninger som Danmark er eksponent for. Pavillonen vil også være et samlingspunkt for de danske atleter, repræsentanter og tilskuere.”

VisitDenmark står sammen med ministeriet i spidsen for projektet. Projektet bygger på gode erfaringer fra OL i London i 2012, som havde over 200.000 besøgende fra hele verden.

Den danske pavillon er designet af Henning Larsen Architects og vil være åben for besøgende alle dage kl. 11-22 i perioden fra den 2. til den 21. august. OL i Rio de Janeiro forventes at tiltrække omkring en million besøgende fra hele verden og 27.000 pressefolk.