Nyt loyalitetsprogram hos easyJet

easyJet-flyEt nyt loyalitetsprogram er blevet testet af 15.000 passagerer, og her blev programmet vel modtaget med en tilfredshedsgrad på 91%.

easyJet er god til at fastholde passagererne. Antallet af bookinger fra eksisterende kunder er steget fra 50 til 57% på fire år, hvorefter 37 millioner passagerer vælger at booke billet igen hos lavprisselskabet. Tallet for forretningsrejsende, der flyver igen med easyJet, er 62%.

Det er en fordel at fastholde eksisterende kunder og derfor har easyJet lanceret sit nye loyalitetsprogram med øget fleksibilitet ved bookinger, prisgaranti og telefonisk rådgivning.

”Da vi sammensatte vores prøveprogram, tog vi udgangspunkt i vores kunders ønsker og skræddersyede tilbuddene efter, hvad de vægter højest. Modsat traditionelle loyalitetsprogrammer, som måles på kilometer, giver vores program kunderne værdi med det samme og er samtidig nemt at styre,” siger Carolyn McCall, easyJets adm. direktør.

Den øgede loyalitet skyldes flere nye initiativer, som det populære easyJet Plus, der giver medlemmer en række fordele, som ubegrænset sædevalg, særskilt bagagedrop og speedy boarding. I starten af 2015 tilføjes fast track igennem sikkerhedskontrollen i de største lufthavne.

Antallet af Plus-medlemmer steg 14% det seneste år, og fastholdelsesgraden steg med over 30%.