Home Nyheder Nye fly til SAS næste år

Nye fly til SAS næste år

5
SHARE

Forventningen er, at der anskaffes helt moderne fly, som kan indgå i planerne for SAS flyflådens udseende i 2020, skriver dagbladet Børsen ifølge borsen.dk.

Selv om SAS kun langsomt får flere passagerer, er kabinefaktorerne så høje, at det kan skabe behov for øget kapacitet meget snart, og John Dueholm siger, at hvis markedsvæksten bliver 4.5% om året, vil det ske allerede i 2011.

De tidligere forventninger lød på nyanskaffelser i 2013 og 2014, men ny optimisme i det skandinaviske flyselskab fremrykker den frist.

 

Skrevet af Flemming Juul

5 COMMENTS

  1. John Dueholm er vel 200% optimist, hvorfra skulle SAS tage de penge, naar der er staedig milliarder af underskud ? SAS skulle selv afbetale dette gaeld first og ikke skatteborgerne.

  2. ReneWirth, skatteborgere har intet foræret til SAS. Nordiske stater har deltaget ved at købe nyudstedte aktier i SAS. Ganske frivilligt. Der var INGEN købetvang for eksisterende aktionærer.
    SAS’s regnskab ser forholdsvis optimistisk ud. Det kunne være bedre.
    Men SAS kan lease fly på markedet. Det kræver ikke den samme sum penge up front, som ved køb. Men blot mindre månedlige betalinger til leasing-selskabet. Rigtigt mange af SAS’s fly er allerede leaset alligevel, og det er en almindelig brugt metode i branchen.

  3. Jakob.
    Uanset hvordan du vender eller drejer tingene, kan du ikke bortforklare at pengene fra de skandinaviske stater stammer fra skatteborgerne i disse lande, der således støtter et selskab der ikke kan klare sig uden støtte. Mange af disse penge kommer oven i købet fra ansatte i firmaer der prøver at klare sig i samme branche.

  4. Lad os prøve at vende og dreje tingene lidt. De penge staterne køber aktier for i SAS er bare nogle af de penge SAS selv har betalt i skat til staterne, og ikke nogen fra skatteyderne.
    Nu er der jo også udenlandske flyselskaber som ikke betaler skat i Skandinavien, men alligevel får rabater(penge) fra div. Kommuner for at beflyve deres lufthavne. Og det underskud lufthavnene kommer med, får skatteyderne lov at betale.

  5. Claus, der er ingenting at forklare. Det er 100% frivilligt for eksisterende aktionærer at deltage i emissionen. At det er en stat som er delejer af en selskab gør INGEN forskel, det er stadig frivilligt. Er det mig eller min arbejdsgiver som har betalt for de aktier jeg ejer i SAS? For det er jo min arbejdsgiver som betaler min løn!
    Efter jeg har betalt skat, betragter jeg ikke længere pengene som mine. Jeg betaler stadig for at køre med DSB, på trods af at det er et statsforetagende, ganske ublu priser endda. Det koster mig også at køre over Storebælt, på trods af at staten ejer selskabet som ejer broen. Det er altså bl.a mine skattepenge, i følge mange tankegang….

Comments are closed.