Home Nyheder Mindre underskud hos SAS i første kvartal

Mindre underskud hos SAS i første kvartal

1
SHARE
Rickard Gustafson.
Rickard Gustafson.

Kvartalsresultat før skat blev -309 millioner svenske kroner mod -836 millioner for et år siden. Omsætningen faldt fra 8,371 milliarder i første kvartal sidste år til 8,275 i år, mens passagertallet steg fra 5,646 til 5,850 millioner, svarende til 3,6%.

Koncernchef Rickard Gustafson: “Det første kvartal er det svageste i regnskabsåret og resultatet før skat beløb sig til -309 millioner svenske kroner. Imidlertid svarer det til en forbedring i forhold til samme periode sidste år på 527 millioner. Forbedringerne skyldes især vores kommercielle succes, meget lavere brændstofudgifter og effekten af reducerede omkostninger.

Vores strategi er at styrke vores tilbud til Skandinaviens hyppigt rejsende og at være et flyselskab, som belønner sine kunder for deres loyalitet. Mange rejsende sætter pris på de fordele, de får hos SAS, hvilket resulterede i en vækst for antallet af EuroBonus medlemmer på 14%, mens indtægten fra medlemmerne stod for over 50% af vores totale passageromsætning.

Konkurrencen blev stærkere i 2016 med voksende kapacitet på markedet. Derfor arbejder vi intensivt på at tilpasse vores operationer til markedsbetingelserne og en styrket effektivitet. Outsourcing af ground handling på 14 line stations i Norge er et vigtigt element i at øge vores fleksibilitet og er nu gennemført som planlagt Til foråret åbner vi nye ruter til både Los Angeles og Boston og byder vores kunder velkommen på vores opgraderede langrutefly med det produkt, som vores kunder beskriver som ’Bedst i Europa’”, slutter Rickard Gustafson, SAS CEO.

1 COMMENT

  1. Ah, der er måske nogle der mener de nye business class kabiner er blandt de bedste i Europa. Det kan jeg i hvert fald godt overtales til at mene.

    Men økonomiklassen, eller SAS Go, er under europæisk standard når man kigger på service setup. Mellemklassen, SAS Plus, minder til forvensling om den tilsvarende ved Lufthansa. Så heller ikke her er produktet “bedst i Europa”.

    Det tror jeg også de fleste hyppigt rejsende, dem som der tales som meget om, er enige med mig i.

Comments are closed.