Home Nyheder ’Lissom sidste år’

’Lissom sidste år’

0
SHARE

bravo ferieI lidt over en uge har Bravo Tours givet gæsterne mulighed for at bestille næste års sommerferie, og mange har sikret sig en solsikker ferie i 2016. Men hvor rejser vi så hen?

”Vi ser et tydeligt billede af, at danskerne, der køber nu, vil samme sted hen som sidste år – og gerne samme hotel. Det er kendte rammer, og de ved, hvad de får”, siger Peder Hornshøj, adm. direktør i Bravo Tours.

Eksperter kalder tendensen Normcore. Det er blevet in at være ultranormal – at rejse på charterferie til velkendte rejsemål. Brandingekspert Henrik Lindberg fra Lindberg og co. ser samme tendens: ”Det er slående, hvor mange, der foretrækker de velkendte rejsemål. Ønsket er ren, ægte og uforfalsket afslapning hos en imødekommende befolkning, der formår at servicere os på bedste vis”.

”Rejser man tilbage til det velkendte, så spilder man ikke tid på at finde sig til rette. Man ved, hvor de gode restauranter ligger, hvor den nærmeste købmand er og hvilken vej, man skal gå for at komme til stranden”, siger Peder Hornshøj.

”Allerede når de kommer hjem fra ferie, ringer gæster ofte og spørger, om de kan booke næste års sommerferie. De vil være helt sikre på at komme tilbage deres favorithotel”.