Kvinder falder for smarte biler

aston martinEn markedsundersøgelse fra Avis viser, at mænd, der ønsker at gøre indtryk på kvinder, med fordel kan leje en bil fra Avis nye ’Select Series’, som omfatter de dyre og smarte køretøjer.

Ifølge undersøgelsen giver en smart bil et godt første indtryk hos 39% af kvinderne og der er angiveligt klare signaler fra kvinderne af, hvilke biler, der gør bilisten mest interessant.

Aston Martin er topscorer med 20%, fulgt af Lamborghini  med 11%, Porsche med 10%, Ferrari med 9%, Audi med 6% og Mercedes-Benz med 8%.

Og mændene tror på effekten – i hvert fald beretter Avis, at man har haft en vækst på 409% over de seneste to år på det særlige luksus-segment.

Med basis i de traditionelle kønsroller er der ikke gennemført en undersøgelse af, om kvinder kan have fordel af at leje smarte biler, hvis de vil gøre indtryk på mændene – det må man nok antage for givet?