Økonomisk fremgang for SJ

SJ har øget omsætningen fra 1.849 millioner svenske kroner i første kvartal sidste år til 1.995 millioner i år.

 

”Vi fokuserer på kvalitet og service for at levere det, vi lover kunderne og ser nu resultatet. Afgørende for basiskvaliteten er punktligheden, som i marts lå på 92% for regionaltog og 93% for fjerntog. Samtidig arbejder SJ videre med yderligere forbedringer for at nå det langsigtede mål på 95% punktlighed”, siger SJs adm. direktør Jan Olson.

 

”En af de forbedringer, vi lancerede i kvartalet var lavpriskalenderen, som mange har efterspurgt. Her finder man de billigste togbilletter på de mest populære strækninger. Fremover udvides antallet af strækninger. Det betyder at endnu flere kan vælge toget og at de lavbelagte afgange fyldes.

 

SJs nye lyntog, SJ 3000, indsattes med succes i trafikken mellem Stockholm og Sundsvall i februar.

 

”Med SJ 3000 får kunderne bekvemme, moderne og driftssikre tog. Desuden har det attraktive informations- og underholdningssystemer. Togene er også specielt tilpasset for handicappede”, siger Jan Olson.

Skrevet af Flemming Juul