Home Nyheder København i turisme-aftale med Hamborg

København i turisme-aftale med Hamborg

0
SHARE
Rolf Strittmatter, managing director fra Hamburg Tourismus (tv) underskriver turisme-samarbejdsaftalen med Mikkel Aarø-Hansen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen på ITB i Berlin
Rolf Strittmatter, managing director fra Hamburg Tourismus (tv) underskriver turisme-samarbejdsaftalen med Mikkel Aarø-Hansen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen på ITB i Berlin

Samarbejdet, som Wonderful Copenhagen indgår med Hamburg Tourismus, vil i første omgang fokusere på udveksling af ’best practice’ og data i forhold til kulturturisme og udvikling af en fælles indsats på det kinesiske marked.

”Båndene mellem København og Hamborg skal videreudvikles. Samarbejdsaftalen er et godt eksempel på, at det styrker begge regioner, når Hamborg og København samarbejder om fælles erhvervsudvikling,” siger Københavns overborgmester Frank Jensen.

København kan styrke sin position i forhold til kinesiske turister ved at indgå som del af en større, nordeuropæisk destination. København kan samtidig få fordel af Hamborgs kommercielle erfaringer inden for kulturturisme. Det kan være udveksling af data om tyskere, der har vist interesse for at deltage i musikevents i Hamborg, som Wonderful Copenhagen vil kunne målrette interessebaseret markedsføring af København mod.

Hamborg vil gerne lære af Wonderful Copenhagens erfaringer med Kina-indsatsen Chinavia, der både arbejder med at eksponere København og de øvrige nordiske destinationer i Kinas sociale medier og med at gøre turismeaktørerne herhjemme Kina-klar gennem kurser og konkrete værktøjer.

Da kinesere ikke skelner mellem Skandinavien og Nordeuropa, vil København og Hamborg sammen styrke mulighederne for flere kinesiske turister på rundrejse.