Home Nyheder Kendt luftfartsprofil lander topjob i DSB

Kendt luftfartsprofil lander topjob i DSB

1
SHARE
Per V. Schrøder.

Den tidligere ’punktlighedsgeneral’ i SAS og nuværende flyvechef i Thomas Cook Airlines har opsagt sit job for at blive ny driftsdirektør i DSB. De danske statsbaners adm. direktør siden 2015 var tidligere koncerndirektør i SAS.

Per V. Schrøder har opsagt sin stilling som flyvechef i Nordens største charterflyselskab, Thomas Cook Airlines. Han skal fremover være ny driftsdirektør i DSB, erfarer takeoff.dk

DSBs pressevagt vil først efter kl. 14 i eftermiddag udtale sig om takeoff.dks oplysninger. Nyheden om Per Schrøder er endnu ikke blevet kommunikeret ud i DSB.

60-årige Per Schrøder stopper senest 28. februar i Thomas Cook Airlines, men muligvis før hvis selskabet inden da har en ny flyvechef på plads – arbejdet med at finde den nye flyvechef er i gang.

Per Schrøder afløser som DSB’s driftsdirektør Anders Egehus. DSB meddelte i en pressemeddelelse i starten af denne måned, at Anders Egehus har valgt at forlade DSB, hvor han i sine fem år bl.a. stået på mål for de meget omtalte problemer med IC-togene.

Per Schrøder kom i 2015 til Thomas Cook Airlines fra SAS, hvor han havde en tilsvarende stilling som flyvechef og i mange var år SAS ’punktlighedsgeneral’.

I SAS var Per Schrøder højre hånd for SAS daværende koncerndirektør for drift, Flemming Jensen, der i maj 2015 blev ny adm. direktør for DSB.

Per Schrøder startede i 1975 som jagerpilot. Frem til 1987 fløj han bl.a. F16 i det danske luftvåben. I 1987 blev han pilot hos daværende Maersk Air – et job, som året efter blev udskiftet med et tilsvarende i SAS. Fra 2000 og frem til 2012 havde Per Schrøder titel af Vice President i SAS med arbejdsområder som Operations Copenhagen, Head of Network Traffic Control og Head of Lean Execution.

I en tre-årig periode fra 2008 stod der også ’Punktlighedsgeneral’ på A320-kaptajnens visitkort – et job, hvor han i 2009, 2010 og 2011 fik placeret SAS som Europas mest præcise ruteflyselskab.​

1 COMMENT

Comments are closed.