Hver 6. rejse sælges på mobilen

Efterspørgslen efter solsikker sommer er ekstraordinær stor i år. Det skyldes i første række børnefamilierne, der lige nu går efter sommerferier med solgaranti – gerne med all inclusive, som udgør ca. 40% af rejsesalget.

”I sidste uge solgte vi ca. 25% flere sommerrejser end på samme tid i fjor. Og trenden er klar: Grækenland er tilbage på banen med et salg som før den økonomiske krise, men også Tyrkiet og Mallorca holder populariteten”, siger adm. direktør i Spies, Jan Vendelbo.

I takt med at flere får smartphones, iPads m.m., ændrer købsmønstret sig. Ca. 16% af Spies’ rejser solgt på nettet sælges nu ved hjælp af mobile enheder. Sidste år var tallet blot 2%. I år står iPads for hele 87% af det mobile rejsesalg, siger Jan Vendelbo.

”Det er glædeligt at se, at Egypten lige nu er tilbage i højeste gear med et mersalg på hele 197% i forhold til i fjor”, siger Jan Vendelbo. ”Mange danskere tænker også langsigtet i disse dage. Mens vi knap nok er halvvejs gennem denne vinter, oplever Spies en salgsfremgang for vinteren 2013/2014 på hele 29%.