Gode nyheder ruster ikke

Kunstnerboligen ART 56°, som ligger på tyskerhavnen i Hvide Sande

Når Holmsland Klit Turistforening samles til generalforsamling den 27. marts, får de præsenteret en ny kommunikationsstrategi. Arbejdet med at finde turistforeningens DNA er mundet ud i visionen: ”Vi skaber liv lokalt”.

”Den vision er ikke en nyhed – for det har altid været formålet – men da vi arbejdede med kommunikationsstrategien, gik det op for os, at vi har været for dårlige til at fortælle omverdenen, hvad det er, vi laver – og ikke mindst hvorfor. Vi skal blive meget bedre til at få det gjort synligt for både private og for erhvervslivetet,” siger Karsten Olesen, bestyrelsesmedlem i Holmsland Klit Turistforening.

Foreningen har siden oprettelsen i 1969 været med til at skabe mere liv til Holmsland gennem aktiviteter, der gør det bedre at være turist. Det begyndte med strandrensning og Sildefestivalen, der stadig er en stor succes. De senere år har man bl.a. investeret i bramsejlsskonnerten Maja, Kabelpark, Hvide Sande Sportsfisker Center og kunstnerboligen ART 56°.

”Vi har en unik model, hvor overskud fra udlejning af feriehuse gennem Feriepartner Hvide Sande bliver brugt på at styrke området. Det er en lokal symbiose, der kommer alle til gavn,” siger Kirsten Hansen, der også er medlem af bestyrelsen. Hun glæder sig over, at events som for eksempel WaterZ er en succes, der vokser år for år takket være turistforeningen.

De seneste tre år har Holmsland Klit Turistforening brugt 4,5 millioner kroner på at skabe liv lokalt. Ved tilblivelsen af Ringkøbing Fjord Samarbejdet i 2001 valgte man at fortsætte foreningen, der dækker den gamle Holmsland Kommune. I dag arbejder Holmsland Klit Turistforening tæt sammen med Ringkøbing Fjord Turisme.