Gebyr for billetrefundering

I stedet kræver rejseportalen, ifølge epn.dk, 295 kroner for ulejligheden med at sikre kundernes refusion for flybilletterne.

I en mail fra rejseportalen til en kunde oplyses det, at det beløb, som flybillet.dk modtager retur fra flyselskabet, overføres til kundens kreditkort efter fradrag af et ’håndteringsgebyr’ på 295 kroner. 

Den trafik får Mads Mølgaard, jurist ved Forbrugerrådet, til at opfordre kunderne til at klage, da han ikke mener, at portalen har ret til at lægge gebyr på den fulde refusion fra flyselskaberne. 

Forbrugerstyrelsen opfordrer kunder til at rette henvendelse direkte til flyselskabet udenom portalen, men udtaler sig ikke om, hvorvidt flybillet.dk har ret til opkrævning af gebyret. 

flybillet.dk er en del af Den Danske Rejsegruppe, som også ejer Seat24, Travelstart og Supersaver.

Skrevet af Flemming Juul