Home Nyheder Fynsk fremgang på turismens store nærmarked

Fynsk fremgang på turismens store nærmarked

0
SHARE

fyn-egeskov13,2% flere tyske overnatninger er det blevet til på Fyn fra januar til august 2015. Der er flere forklaringer på væksten, bl.a. den tyske feriekalender, hvor de fleste delstater i år først afviklede deres ferie i august.

”Det er også glædeligt, at de virksomheder, som har deltaget i Märcheninsel Fünen kampagnen, kan se den værdiskabende forskel”, siger Sandra Neelmeyer, som er marketing manager hos Destination Fyn og ansvarlig for indsatsen på det tyske marked.

”Kampagnen på det tyske marked har været rekordstor og samarbejdet med rederiet Færgen og VisitDenmark har resulteret i gode trafiktal til de partnere, som har været med”.

”Når Fyn samler kræfterne, kan vi lave store resultater, og det dokumenteres af kampagneresultaterne indtil nu. Vi har alene i 2015 registreret tysk fremgang på 9% og kampagnen er uden tvivl medvirkende årsag”, siger Lene Klinge fra Feriepartner MOB.

Märcheninsel Fünen er den indsats, som skal sikre, at kendskabet til Fyn blandt potentielle turister er til stede, Indsatsen har haft en online kampagneside på visitdenmark.de, som omdrejningspunkt. Forskellige offline og online aktiviteter har været med til at skabe trafik til sitet. Bl.a. en konkurrence på 700.000 tyske yoghurt kartoner.

De deltagende aktører i indsatsen har været: Egeskov, Odense Bys Museer Østfyns Museer, DSB Jernbanemuseum, Odense Aafart, Feriepartner MOB, Vejlby Fed Strand Camping, Skovlund Camping, Sandager Næs Camping, Emmerbølle Strand, Hasmark Strand Camping og Carlsberg Camping.