SAS-chef klar med ny strategi

Den nye SAS-koncernchef Mats Jansson lægger i det interne personaleblad SAS Inside op til en ny strategi, som skal sikre det skandinaviske flyselskab vækst i de kommende år. I et åbent brev til medarbejderne slår han fast, at arbejdet med at reducere selskabernes omkostninger skal fortsætte, men samtidig skriver han til de ansatte om en ny strategi for vækst, konceptudvikling og medarbejderudvikling.

Jansson har i løbet af de seneste måneder mødt et par tusinde medarbejdere, og han har interviewet omkring 80, for at danne sig et indtryk af virksomheden. De mange samtaler skal danne baggrunden for en helt ny SAS strategiplan, som Mats Jansson venter at kunne fremlægge i løbet af maj måned.

SAS offentliggør sit 2006 resultat den 8. februar, og forventningerne til resultatet er på forhånd skruet op. Aktiekursen på SAS-aktien er således steget markant i de seneste uger.

Skrevet af